OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi rekryterar en Country Operations Manager till ett välkänt varumärke
Vår kund är ett mycket väletablerat och känt varumärke som nu söker en Country Operations Manager för Sverige.
Country Operations Manager - Sverige
Vi söker en erfaren Country Operations Manager som har det övergripande ansvaret för den svenska affärsverksamheten och bistår med ett strategiskt ledarskap. Rollens ansvar innebär att utveckla och implementera strategiska planer, ha en öppen dialog med intressenter och driva organisationen till framgång. Som Country Operations Manager ansvarar du för teamets prestationer samtidigt som kundnöjdheten ökar. Du arbetar för att öka försäljningen och lönsamheten genom att fatta strategiska affärsbeslut som innefattar verksamheten, människor, ekonomi, utrustning, kundupplevelse och faciliteter. Ett av dina största ansvarsområden är ledarskapet för dina medarbetare och kundengagemanget. Du uppnår framgång genom att driva försäljning, förbättra verksamheten och leverera uppsatta mål.
Ansvarsområden
• Utveckla och genomföra företagets affärsstrategi
• Ansvarig för att sätta upp vecko-, månads-, kvartals- och årliga teammål gällande försäljning, drift, kundnöjdhet och lönsamhet
•Tillhandahålla strategisk och taktisk vägledning för att utveckla operativa enheter, standarder och riktlinjer inklusive service, produktförberedelser, försäljning, kundrelationer och utveckling av enhetschef.
• Förbereda och implementera omfattande affärsplaner för att underlätta uppnåendet genom att planera kostnadseffektiv verksamhet och marknadsutvecklingsaktiviteter
• Skapa handlingsplaner för att nå aggressiva mål och täppa till luckorna i nyckelområdena inklusive snabbhet på kundservice, produktkvalitet, vänlighet, trafik och försäljning
• Se till att företagets policyer och juridiska riktlinjer kommuniceras hela vägen uppifrån och ner i företaget och att de alltid följs
• Kommunicera och upprätthålla förtroenderelationer med aktieägare, affärspartners och myndigheter
• Förmåga att fatta snabba beslut och multi-task med motstridiga prioriteringar; förmåga att effektivt kommunicera både muntligt och skriftligt; förmåga att driva försäljning, förbättra verksamheten och kundernas upplevelse/kultur samtidigt som de levererar målen
• Övervaka företagets finansiella resultat, investeringar och andra affärsprojekt
• Delegera ansvar och följa upp chefernas arbete som ger vägledning och motivation för att driva maximal prestation
• Analysera problematiska situationer och händelser och tillhandahålla lösningar för att säkerställa företagets tillväxt
• Ge strategisk rådgivning till styrelsen så att de får en korrekt bild av marknaden och företagets framtid
Kvalifikationer
• Tidigare erfarenhet som verksamhetschef/direktör
• Erfarenheter från QSR eller Retail-organisation eller livsmedelsbranschen är ett måste
• Erfarenhet av att ta fram strategiska och affärsplaner
• Utmärkt organisations-, ledarskaps- och affärsmannaskap
• Stark företagsledare som kan driva specifika beteenden genom att föregå med gott exempel
• Kunskaper om grundläggande ekonomiska begrepp, P&L management, operations management
• Ingående kunskap om marknadsförändringar och krafter som påverkar företaget
• God förståelse för företagsekonomi och mätning av resultat
• Utmärkt kommunikations- och presentationsförmåga
• Enastående analytisk och problemlösningsförmåga
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via länken "Skicka ansökan".
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Jansson på Jobbakuten, andreas.jansson@jobbakuten.se