Country Retail Manager Sweden

Country Retail Manager Sweden

Arbetsbeskrivning

Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid.

Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 370 Kappahl- och Newbie-butiker samt Shop Online i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen och Storbritannien.

Kappahl-teamet består av 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder med olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Den gemensamma drivkraften är att erbjuda mode som passar livet för många människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för den som bär det och för världen omkring oss. Idag är 70% av produkterna hållbarhetsmärkta. Målet är att 100% ska vara producerade i mer hållbara material senast år 2025.
Mer information på www.kappahl.se


Till vår svenska försäljningsorganisation söker vi nu dig som är en driven, modeintresserad, ledare med fokus på att skapa goda försäljningsresultat!
Vi satsar och växer och befinner oss i en spännande utveckling med en ny varumärkes- och medarbetarstrategi.  Vår förmåga att vara lyhörda, snabbfotade och möta upp våra kunders behov och köpmönster och skapa en magisk kundupplevelse, kommer att vara nyckelfaktorn.  Är du vår nästa stjärna som vill vara med att fortsätta att utveckla den svenska marknaden ihop med ett starkt och drivet team – sök då till oss!

 
Vi erbjuder dig

I rollen som Country Retail Manager Sweden har du huvudansvar för att driva och utveckla den svenska marknaden på ett engagerat, starkt och inkluderande sätt.
Du kommer arbeta med drivna kollegor i en spännande bransch där utveckling och förändring sker i hög takt.

Utifrån kundinsikter från butik, analys och slutsatser utvecklar du affären tillsammans med regionchefer och din stabsfunktion bestående av bl.a. Teamleader Marketing & Commercial, Visual Merchandiser, Human Resources, Controller och Store Portfolio.   

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att utveckla och optimera försäljning och kundupplevelsen, arbeta affärsnära, skapa ett starkt och sammansvetsat team samt implementera vår globala strategi. Du kommer även att arbeta med att säkra en sömlös affär mellan fysisk butik och online.

Du rapporterar till Retail Manager och ingår i Retails ledningsgrupp. Du kommer att ha 11 direktrapporterande. Vi har ett butiksnätverk i Sverige på 167 butiker, 1550 anställda och med en omsättning på ca 2500 MSEK.

Din profil och personlighet

För att lyckas i din roll behöver du som person ha ett stort engagemang och säkerställa att ditt team har tydliga mål och prioriteringar. Du är strategisk och resultatorienterad och är bra på att skapa engagemang och motivation. Vi förväntar oss att du har ett helhetsperspektiv, ser möjligheter, är drivande och tydlig. Du har förmågan att lyfta blicken, strukturera och hålla en långsiktig linje. Du är uthållig och gillar att arbeta affärsnära. Du har passion för utveckling och att skapa nya möjligheter. Du älskar mode och har ett hjärta för retail, service och människor. Du är naturligt nyfiken på omvärldens förändringar och trender och har kapacitet att driva utveckling och förbättring. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och förmedlar budskap och information på ett entusiasmerande och tydligt sätt. För att bli framgångsrik behöver du vara en god ledare med ett coachande förhållningssätt och vara bra på att skapa tvärfunktionella samarbeten.


Vi söker dig med:

Flera års erfarenhet av retail med erfarenhet operationellt samt strategiskt arbete på central nivå
Erfaren ledare med erfarenhet av att leda andra ledare
Erfarenhet av förändringsledning
Du har skapat hållbara och lönsamma resultat och har en tydlig affärsmässighet och en god ekonomisk förståelse Du har minst 5 års yrkeserfarenhet av försäljning, affärsutveckling, skapa lönsamhet och bygga starka team
Din utbildningsbakgrund kan vara högskoleutbildning inom relevant område (sälj, textil, marknad, och/eller ekonomisk inriktning eller motsvarande) eller motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet
Du är en person och ledare, som andra lätt hittar förtroende för, en bra lyssnare och sparringpartner. Du är utmanande och motiverande. Du är trygg i dig själv och för att lyckas vet du och förstår värdet av fantastiskt lagarbete och ger de bästa förutsättningar för dina medarbetare att lyckas
Du är strukturerad och analytisk
Du har god vana av Microsoft Office
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Körkort då tjänsten innebär en del resor

Naturligtvis känner du igen dig i våra värderingar Inclusive, Courageous, Joyful!

Är du intresserad?

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Din ansökan ser vi fram emot snarast, dock senast 30 november 2021.

Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta:

Liv Berstad, Retail Manager Europa: +47 900 16 677
Kristina Rylén, HR Manager Sverige: +46 704 71 57 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kappahl
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Teamleader till Unisale i Malmö!

Teamleader till Unisale i Malmö!

22 november 2024

21 november 2024