OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
”Det allra roligaste med mitt jobb är komplexiteten i affären – att få såväl slutkunden, importören och handlaren nöjd.
Ena dagen jobbar jag med en återförsäljare, nästa dag jobbar jag med att utveckla partnerskap med en influencer eller deltar i en livesänd video”. Bli kollega med Sébastien på Tormek!
Om Tormek
Med ett produktutbud inom segmenten Woodworking and Crafts, Hunting and Outdoor och Culinary är Tormek ledande i världen inom slipning av eggverktyg så som exempelvis knivar, stämjärn, hyvelstål och borr. Företaget är lokaliserat i Lindesberg omkring 40 km norr om Örebro och har ett säljbolag i Chicago. Man har ca 50 medarbetare och omsätter 200 MSEK med god lönsamhet. Sedan 2018 är Tormek en del av den börsnoterade teknikkoncernen Lagercrantz Group. Läs mer på www.tormek.com och www.lagercrantz.com.
Tormek har ett starkt varumärke inom sin nisch med nöjda slutanvändare världen över som både engagerar sig i företagets digitala kanaler, likväl delar med sig av önskemål avseende produktutveckling och framtida innovationer. Nu söker vi efter dig som vill arbeta med relationer och affärsutveckling i rollen som Country Sales Manager.
Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att bli anställd direkt hos Tormek.
Arbetsbeskrivning
Tormeks produkter säljs över hela världen via importörer, handlare och återförsäljare. Försäljningsarbetet stöttas av aktiv marknadsföring som bland annat sker i sociala kanaler för att kontinuerlig nå ut till slutanvändaren.
Som Country Sales Manager ingår du i försäljningsteamet på fem personer som jobbar med att utveckla affären genom aktiviteter och insatser. Du ansvarar för olika geografiska marknader där du har tät kontakt med importören i respektive land, som i sin tur är den som säljer produkterna vidare till lokala återförsäljare. Tillsammans med importören sätter du upp årsplan, budget, uppföljningsmöten, kampanjer och produktutbildningar. Detta för att säkerställa att Tormek är top of mind samt att importören har god kunskap om de olika slipsystemen.
Du kommer också att:
- Besöka internationella mässor för att komma i kontakt med nya importörer och återförsäljare.
- Utveckla partnerskap med ambassadörer/influencers.
- Utforma affärsupplägg med importörer och återförsäljare.
- Aktivt delta i Tormeks livesända tutorials och produktvideor som sänds i sociala kanaler.
- Hålla i praktiska demonstrationer och kurser hos återförsäljare och på mässor.
- Samarbeta med Tormeks egna marknadsavdelning i olika kampanj- och marknadsföringsupplägg.
Tjänsten rapporterar till Head of Sales. Resor inom Sverige och mot övriga marknader ingår som en naturlig del av tjänsten. Uppskattningsvis 5-8 resdagar per månad.
Din profil
- Vi söker dig som har någon form av försäljningsbakgrund som du kombinerar med ett grundläggande tekniskt intresse.
- Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, ytterligare språkkunskaper är mycket meriterande.
- B-körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten. Bilförmån enligt arbetsgivarens policy ingår.
- Du är en van användare av MS Office och har arbetat i affärssystem.
- Internationella erfarenheter liksom intresse kopplat till Tormeks produktflora så som jakt, finsnickeri, matlagning etc är ett extra plus.
- Tjänsten är placerad i Lindesberg. När du inte befinner dig på resande fot förväntas du vara närvarande som minst tre dagar i veckan, i övrigt möjlighet till arbete på distans.
Du är en relationsskapande person med intresse för försäljning, utvecklande av partnerskap, och affärsutveckling. Visst praktiskt handlag är nödvändigt då du kommer demonstrera och utbilda i slipteknik. I den här tjänsten möter du mindre importörer, likväl luttrade inköpare i stora organisationer. Därför vill vi att du har en lagom portion pondus, strategiskt tänkande och god kommunikativ förmåga som främjar såväl långsiktiga relationer som goda resultat.
Information och ansökan
Urval sker löpande. Tjänsten är tillsvidare och tillträde sker efter överenskommelse. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig från AxÖ Consulting, Oskar Bernling, tfn: 073-915 70 61 eller via mailadress: oskar.bernling@axoconsulting.se. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper i rekryteringen.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42