Country Terminal Manager

Country Terminal Manager

Arbetsbeskrivning

Airmee är ett av Europas snabbast växande logistikstartup. Vi levererar e-handelsvaror samma dag och så snabbt som inom en timme för att ge våra konsumenter världens bästa leveransupplevelse. Vi gör detta genom att optimera vår flotta i realtid med ny teknologi baserat på världsledande forskning på KTH. Vi jobbar med de flesta större e-handlarna och växer för varje vecka.

Inom Airmee ansvarar Logistikteamet för att leveransen till slutkonsument sker på ett effektivt och högkvalitativt sätt. Till detta team söker vi nu en Country Terminal Manager som vill följa med på vår spännande tillväxtresa. Du kommer rapportera till vår Chief Logistics Officer och ingår i ledningsgruppen för Airmees logistikteam.

Beskrivning

Rollen som Country Terminal Manager är en bred chefsroll för den som vill utvecklas och utmanas i ett snabbväxande startup. Rollen ansvarar för alla Airmees sorteringsterminaler och hubbar i Sverige. Våra Terminaler opereras såväl i egen regi som i samarbete med underleverantörer. Vår huvudterminal är förlagd i Kallhäll, Stockholm.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:

- Leda, coacha och utveckla ett team av terminalchefer och deras respektive team, samt säkerställa att terminalerna alltid är rätt bemannade
- Driva verksamheten på terminalerna (sortering, in- och utlastning) genom att utveckla, implementera och mäta standardiserade processer för att kontinuerligt effektivisera arbetet
- Delta i vidareutveckling av terminalprocesserna samt därtill kopplade hjälpmedel, exempelvis automatisering av rutiner
- Säkerställa att samtliga terminaler är i gott skick och följer regler och förordningar inom bl.a. arbetsmiljöområdet
- Avtalsansvar mot tredje part leverantörer
- Identifiera behov av nya terminaler och hubbar, samt driva implementering av dessa
- Löpande kommunikation med våra kommersiella team gällande bl.a. individuella uppsättningar för våra e-handlare, hitta lösningar på uppkomna problem eller identifiera saknade varor.
- Löpande kommunikation med vårt techteam gällande buggar och framtida önskemål om nya features i våra system och appar.


Vi tror att du har följande kompetenser och erfarenheter:

- Ledarskapserfarenhet med hög nivå av integritet och en prestigelös attityd
- 5-10 års erfarenhet inom logistik eller fastighet
- Tidigare arbetat i tillväxtbolag och/eller snabbt avancerat i roller med tydligt utökade ansvarsområden
- Har förmåga och vilja att jobba parallellt med såväl praktiska frågor här och nu, som med mer strategiska frågor, samt trivs att arbeta i ett högt tempo
- Vana att arbeta datadrivet med mätbara KPIer och processer
- Mycket god förmåga i Excel och vana att jobba med digitala verktyg
- Kan kommunicera på ett professionellt sätt i tal och skrift
- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift


Det här är en roll för dig som vill vara med på Airmees spänande tillväxtresa! Du kommer få stort ansvar att utveckla och driva vårt kontinuerliga förbättringsarbete. Vi älskar nya nya lösningar och tåls att utmanas! Du tänker stort och förväntar dig bara det bästa av både andra och dig själv.

Kontaktpersoner på detta företaget

Adrian Prelipcean

Julian Lee
+460706508477

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Airmee
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 8 september 2022

Besöksadress

Vasagatan 16, Stockholm
None

Postadress

Vasagatan 16
Stockholm, 11120

Liknande jobb


Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024

19 december 2024