OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceminded med ekonomibakgrund? Covidien är ett världsomspännande företag med verksamhet i över 50 länder och med mer än 43 000 anställda över hela världen.Företaget är ett amerikanskt bolag som är specialiserat på medicintekniska produkter inom främst kirurgi, medicinsk utrustning och röntgen.Kontoret i Stockholm är beläget i Solna med goda kommunikationsmöjligheter. Arbetsbeskrivning: Din roll som ekonomiassistent är mångsidig.Du kommer bland annat att ansvara för leverantörsreskontran på den svenska marknaden.Därutöver kommer fokus ligga på kundhantering, kreditärenden samt administrering av kundregister.Bolaget följer Sox rutiner vilket innebär att du blir delaktig i interna kontroller och uppföljningar. Arbetets omfattning: Start av uppdrag sker enligt överenskommelse.Uppdraget pågår i ca 9 månader och du kommer att vara anställd som konsult av Brainpeople. Kompetenskrav: Vi ser att du har många års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Det viktigaste är att du känner dig trygg i din yrkesroll som ekonomiassistent.Du har arbetat i Excel samt har goda grundläggande kunskaper i Officepaketet.Koncernspråket är engelska vilket vi även ser att du behärskar i tal och skrift Personliga egenskaper: Du är förändringsbenägen och öppen för att lära dig nya saker.Då det är högt tempo och stort fokus på deadlines ser vi att du är självständig och organiserad som person.Du tycker om att jobba och är prestigelös i ditt arbetssätt.Allt för goda resultat och ett gott samarbete med dina kollegor.Du är serviceminded och inte rädd för att hugga i när det behövs.En viktig egenskap är att du kan hantera flera olika saker samtidigt och att du har förmågan att se vad som behöver göras och kan prioritera rätt saker. Intresserad? Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.