CPD Handläggare till Siemens AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Siemens är ett av världens största företag inom energi och teknik. Koncernen har fler än 475 000 medarbetare i över 190 länder. Omsättningen överstiger 87 miljarder euro per år. Siemens svenska del omsatte senaste affärsåret cirka 14 miljarder kronor och består av ca 4 700 medarbetare. Verksamheten i Finspång med ca 2700 anställda ansvar för utveckling, konstruktion, tillverkning, försäljning och service av gas- och ångturbiner, kompletta kraftverk och kompressoranläggningar. Omsättningen uppgår till ca 6 miljarder kronor per år. För mer information se www.siemens.se/sit.

Till den HR funktion som administrerar utsändningar av resande tekniker söker vi nu en administratör (Construction Project Delegation Consultant, i dagligt tal CPD Handläggare).


Dina arbetsuppgifter

Som CPD Handläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå i att arbeta med administrering utav teknikernas utsändningar. Du blir den naturliga kontaktytan mellan delegaterna och olika myndigheter, både i Sverige och utomlands. I dina arbetsuppgifter ingår att informera om skattefrågor samt administrera information om utsändningen i Siemens interna system.

Din profil

För att trivas och ha rätt förutsättningar för tjänsten som CPD Handläggare är du social, framåt och noggrann. Du uppskattar att samarbeta med andra och du har ett utpräglat servicetänkande i dina arbetsuppgifter. Du utför dina arbetsuppgifter självständigt och tar initiativ för att lösa problem som uppstår.

Vi har följande krav:

• Du har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket både i tal och skrift, erfarenhet av fler språk är meriterande.
• Du har ett intresse av kommersiella frågor i form av kontraktsupplägg och skattekonsekvenser för personalen.
• Du ser en utmaning i att lösa de problem som kan uppstå.
• Du har god systemvana i MS Office, Word och Excel.
• Du uppskattar att ha kontakt med andra människor.
• Du visar ett starkt engagemang för administrativa arbetsuppgifter.


Ansökningsförfarande

Vi på Industrikompetens ser fram emot din ansökan omgående. Vi arbetar med löpande urval och tillsättning av tjänsten är snarast. Glöm inte att motivera varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Om du har ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Ring på rebecca.ring@industrikompetens.se


Om oss

<I>Industrikompetens och Skill jobbar för regionens kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning, omställning och karriärprogram ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
</I>

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024