OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Head of Product
Varmt välkommen att vara med på en spännande resa och utvecklas tillsammans med en snabbväxande startup. Vi siktar tillsammans på att förändra förväntningarna i branschen och att bygga världens bästa bolag!
Nu söker vi efter en härlig kollega som ska stärka Telness Ledningsgrupp, ansvara och driva arbetet med vårt erbjudande och produkt för att säkerställa att vi även framåt är det självklara valet av telefonileverantör för företagare och entreprenörer.
Om rollen.
Rollen som Head of product innebär att arbeta ihop med Ledningsgruppen, bolagets samtliga avdelningar och vara kontaktperson för produktteamet på bolaget Telness Tech, ett bolag inom bolagsgruppen vars teknik vi använder. Du rapporterar till operativt ansvarig för Telness AB.
I denna roll kommer du att driva strategin, utvecklingen och lansering av Telness produkter, tjänster och erbjudande. Vi är ett team om 13 personer och du kommer att arbeta nära hela organisationen för att identifiera problem och möjligheter som kommer att förbättra upplevelsen för våra kunder samt säkerställa att vi framåt har den bästa möjliga produkten och erbjudandet. Att producera, analysera och presentera insikter och affärsförlag för Telness Ledningsgrupp kommer vara en stor del av rollen.
Vi tror att du är brinner för att skapa kundnytta. Att du är självgående, en vinnarskalle, nyfiken och kreativ. Vi tror att du är positiv, analytisk och gillar att ta ansvar och fatta beslut samt att implementera dem. Du är orädd och en fena på att balansera insikter från kunder med affärsinsikter och affärsanalys. Kan arbeta både kortsiktigt och långsiktigt och har ett starkt driv och stor ödmjukhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter & ansvar:
Ansvara för bolagets erbjudande och produkt idag och visionen framåt. Säkerställa att vi har ett attraktivt erbjudande och tjänst för företagare och entreprenörer baserat på deras behov och önskemål.
Aktivt arbeta för att säkerställa hög förståelse för marknaden och våra kunder för att ta beslut baserat på användarinsikter och data.
Identifiera och lansera nya produktinitiativ.
Arbeta med hur vi kan differentiera oss och tänka nytt för att leverera en ännu bättre tjänst, och öka marknadsandelar för vår målgrupp.
Tillsammans med teamet och intressenter upprätthålla en backlog och roadmap på önskemål kring produkten framåt samt driva arbetet med detta.
Uppdatera kollegor om aktuell produktinformation och alltid kommunicera med en hög grad av tydlighet och transparens.
Säkerställa framgångsrika produktlanseringar bland annat genom att samarbeta med marknadsföringsavdelningen och andra icke-tekniska team inom bolaget.
Ta fram omfattande produktbeställningar till leverantörer.
Kontaktperson till tekniska leverantörer.
Uppföljning av nyckeltal och kostnader.
Extrauppgift! Ansvara för bolagsgruppens intern IT vilket bland annat omfattar uppsättning och ansvar för nya konton (Microsoft, Slack, Teams, OneDrive mfl.) och supportera anställda vid felsökningar.
För att lyckas i den här rollen tror vi att:
Du är vän av ordningen och har ett sinne för noggrannhet och öga för detaljer.
Du är strukturerad och ordningsam.
Du har en god analytisk förmåga men är samtidigt affärsdriven.
Du är van att arbeta med produkt- och affärsutveckling samt har stor erfarenhet från telekom.
Du har erfarenhet av att utveckla och implementera komplexa kunderbjudanden.
Har en bakgrund som ingenjör och har god teknisk förståelse, dock ej krav att själv arbeta direkt mot dev, utan god kravställande förmåga mot extern part.
Du har mycket god förmåga att göra strategiska överväganden och fatta taktiska beslut.
Du har erfarenhet av att räkna på Business case, sätta och äga budget och mål.
Ett intresse för att följa de olika kundresorna anser du är en god källa till inspiration och kreativitet.
Du är engagerad och tycker det är kul att jobba med andra engagerade kollegor som brinner för kunden och Telness framgång 😊
Att du är självgående med stort eget driv och ansvar är en förutsättning.
Du vill utvecklas, våga testa nya lösningar och lära dig av misstag längst vägen.
Du trivs i en föränderlig startup-miljö, med stora möjligheter att påverka och där man skapar det som inte finns. Du bidrar med engagemang, nyfikenhet, lyhördhet och driv för att hela tiden hitta sätt att bli bättre, både i rollen, som team, samt i Telness erbjudande mot kund. Vi arbetar tillsammans för att hela tiden förbättras, där kundernas feedback är nyckeln för ständig utveckling av Telness.
Du är driven och inte rädd för att ”hugga i” där det behövs.
Du kommunicera obegränsat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande:
Erfarenhet av produktutveckling och affärsutveckling.
Erfarenhet av prissättningsarbete.
Erfarenhet från arbete i Ledningsgrupp.
Erfarenhet från andra startups.
Erfarenhet av SaaS bolag.
Det är en fördel om du arbetat inom telekom tidigare, exempelvis inom produkt eller business management.
Vi erbjuder:
Stor utvecklingspotential och möjlighet att växa inom bolaget samt det områden du brinner för.
Du har en viktig roll i ett litet team med stor möjlighet att påverka, göra skillnad i branschen och till egen utveckling.
Du blir en del av Telness Ledningsgrupp.
Möjlighet att arbeta med en nytänkande och uppskattad produkt som förändrar en traditionell bransch.
Möjlighet att vara en del av ett härligt team som älskar att arbeta tillsammans.
Du erbjuds en hybrid arbetsplats med möjlighet att både jobba hemifrån och på kontoret i Stockholm.
Vi ser fram emot din ansökan!