OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett innovativt och ständigt växande, världsledande bolag? Är du intresserad av att vara en del av den dagliga verksamheten och jobba med engagerade kollegor? Då kan den här tjänsten vara något för dig!
Om tjänsten
Som kvalitetstekniker (Customer Quality Technician) kommer du att ingå i en grupp på 6 personer, som arbetar med och ansvarar för kvalitetsfrågor vid produktionsenheten i Mölnlycke. Du kommer rapportera till kvalitetschefen. Huvudsakliga arbetsuppgifter för en CQT är:
Hantera inflöde och prioritering av kundreklamationer
Genomföra tekniska analyser av inrapporterade produktfel
Genomföra analyser och upprätta statistik över kundreklamationer och driva förbättringsprojekt
Hantera nödvändiga kundkontakter gällande reklamationer
Hantera dokumentation i vårt affärssystem Dynamics AX och i ärendehanteringssystemet Complaints
Bidra till att utveckla och implementera verktyg, processer och metoder för kundreklamationer och effektiv mätning/kontroll
Mäta och kontrollera prototyper kopplat till projekt inom produktutveckling
Vara en del av kvalitetsavdelningen och delta i gemensamma uppgifter, samt bidra till att driva avdelningen framåt mot ett mer proaktivt arbete att minska antalet kundreklamationer
Vi söker dig som
För att trivas i denna roll måste du vara intresserad av att förstå hur våra produkter fungerar och ha en nyfikenhet kring dess funktioner, ett allmänt teknikintresse. Service måste vara en självklarhet då vi jobbar som en stödfunktion och har ett flertal gränssnitt till andra avdelningar internt, såväl som till kunder.
Personliga egenskaper som är lämpliga för rollen är god analytisk förmåga och noggrannhet, förmåga att arbeta resultatinriktat, strukturerad, drivande och kommunikativ. Mycket goda kunskaper inom Officepaketet och en allmänt god datavana krävs då arbetet innehåller en del administration/dokumentation. Du behöver vara flytande i svenska och engelska, både tal och skrift. Meriterande är ett par års erfarenhet av mätteknik och teknisk problemlösning. Körkort krävs då det kan förekomma visst resande i tjänsten.
Ansökan och kontakt
I den här rekryteringen samarbetar ASSA ABLOY med Jerrie AB. Om du har frågor kring tjänsten så kontakta Martin Dahlberg på 0763–170741. Välkommen med din ansökan senast den 9 april 2022.
We are the ASSA ABLOY Group
Our people have made us the global leader in access solutions. In return, we open doors for them wherever they go. With nearly 51,000 colleagues in more than 70 different countries, we help billions of people experience a more open world. Our innovations make all sorts of spaces – physical and virtual – safer, more secure, and easier to access. As an employer, we value results – not titles, or backgrounds. We empower our people to build their career around their aspirations and our ambitions – supporting them with regular feedback, training, and development opportunities. Our colleagues think broadly about where they can make the most impact, and we encourage them to grow their role locally, regionally, or even internationally. As we welcome new people on board, it’s important to us to have diverse, inclusive teams, and we value different perspectives and experiences.