Credin Sverige söker Underhållschef med ansvar för EHS

Credin Sverige söker Underhållschef med ansvar för EHS

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Credin Sverige AB utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och ingredienser för bagerier och konditorier samt för livsmedel och konfektyrindustrin. Vi är idag en av de ledande aktörerna på marknaden för bageri- och konditoriingredienser i Norden och Baltikum. Vi är en del i norska Orkla-koncernen och representerar hela Credin Group på utvalda marknader. Credin Sverige är idag ca 50 anställda och vårt huvudkontor, med produktutveckling, produktion och lager, finns i Stenkullen i Lerum, ca 2 mil nordost om Göteborg. Läs gärna mer om oss på www.credin.se

Dina arbetsuppgifter
Är du en driven och förändringsbenägen person, som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa? Har du erfarenhet från underhållsarbete och vill även arbeta med EHS frågor? Då är du kanske vår nya underhållschef!

Som underhållschef hos oss kommer du att ha ett helhetsansvar för vårt underhållsarbete, både vad gäller våra maskiner i produktionen samt för vår fastighet. Du kommer att organisera, leda och utveckla underhållsavdelningen samt ansvara för uppföljning och utveckling av underhållsplanen och EHS arbetet på företaget. (Environment, Health and Safety) Du planerar underhållsarbete efter driftens behov och blir även involverad i förbättringar och effektiviseringar. Din roll innebär också att ansvara för genomförandet av investeringar, ha kontakt med entreprenörer samt ansvara för implementering av rutiner och se till att företaget följer lagar och föreskrifter. Du kommer att ha ett nära samarbete med produktion och övriga avdelningar på företaget. Du blir personalansvarig för två personer på underhållsavdelningen och ingår i produktionsledningen. Du rapporterar till vår Supply Chain Manager.

Din profil
Vi söker dig som har teknisk utbildning och några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna även från EHS arbete. Har du erfarenhet från underhållsarbete inom livsmedel är det meriterande. Du har även några års ledarerfarenhet. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda, både i tal och skrift. Vi ser också att du har mycket god datorvana och är väl förtrogen med Officepaketet.

För att passa in i rollen är du resultat- och lösningsinriktad och gillar att effektivisera och förbättra. Du trivs att jobba i en utvecklande miljö med ett högt tempo. Vi ser även att du har förmågan att analysera och se helheter samt har ett strukturerat arbetssätt. Du är en naturlig ledare som engagerar och har lätt för att kommunicera och samarbeta med både medarbetare, kollegor och chefer.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett roligt och varierande jobb, där du har möjlighet att vara med och påverka och fatta beslut framåt. Vår kultur är familjär och inkluderande, vi ställer upp för varandra. Credin Sverige ingår i en framgångsrik koncern, Orkla, där det finns resurser för oss att utvecklas. Vi sitter i trevliga lokaler i Stenkullen, där vi har all vår verksamhet samlad. Vi hoppas du vill bli en av oss och vara med på vår tillväxtresa!

Låter det intressant? Vill du veta mer?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringschef Malou Lundgren tel. 0733-200 880 eller skicka ett mail, malou.lundgren@premier.se. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 25 november 2022. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, har vi inte möjlighet at ta emot din ansökan via e-post. Vi ber dig även att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 25 november 2022

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


22 november 2024