Credit Administrator till Svea Bank (Vikariat)

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som är en noggrann lagspelare till rollen som Credit Administrator inom vårt affärsområde Säljfinans, som arbetar med finansiering av produkter och tjänster i fysisk handel via vår kreditportal. Här blir du del av ett team som är hjälpsamma och har roligt på jobbet! Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med oktober 2024 med chans för förlängning.
Om rollen
I rollen som Credit Administrator består arbetet främst av administrativa uppgifter. Det är en varierad och bred administrativ roll där du dagligen hanterar olika uppgifter samt har löpande kundkontakt med affärsområdets kunder och samarbetspartners. Huvudsakligen består dina arbetsuppgifter av registrering och arkivering av avtal, uppföljning av ID-uppgifter samt kontakt med slutkunder för verifiering av inkommande avtal.
Kontakt med kunder främst per mejl men även över telefon
Daglig posthantering, säkerställa uppgifter samt ta emot post löpande
Proaktivt arbete i form av att komma med förbättringsförslag samt uppdatering av rutinbeskrivningar och riktlinjer/processer



Vem är du?
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av och trivs i en administrativ roll där du har haft stor nytta av ditt noggranna arbetssätt. Har du även erfarenhet av en serviceinriktad roll där kundkontakt över mejl och telefon ingått är det meriterande. Då du i din roll kommer ha kundkontakt ser vi att du kommunicerar väl på svenska i tal och skrift samt engelska i tal, har du även goda kunskaper i arabiska är detta meriterande.
Du trivs bra med att arbeta i en mindre grupp, där du tillsammans med dina kollegor gemensamt strävar efter att ge våra kunder god service och bidrar till att affären kan genomföras. Du stöttar dina kollegor och är hjälpsam, samtidigt som du självständigt ansvarar för dina dagliga arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid gott samarbete och tror att du som söker också värdesätter detta.
Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Fredrika Engelin på fredrika.engelin@svea.com
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea Bank AB Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2023
  • Ansök senast: 17 september 2023

Postadress

Evenemangsgatan 31A
Solna, 16979

Liknande jobb


16 november 2024

12 november 2024

1 november 2024

Kredit och Krav handläggare

Kredit och Krav handläggare

31 oktober 2024