Credit agent till välkänt transportbolag!

Credit agent till välkänt transportbolag!

Arbetsbeskrivning

Här har du en gyllene chans att utvecklas inom kredit och kundhantering på ett av Sveriges största transport- och logistikbolag. Om du har ett genuint intresse för kredithantering, är en fena på kundkontakt och har tidigare erfarenhet från området kan du vara den vi söker!

OM TJÄNSTEN
Vi söker just nu en credit agent till vår kund, ett av Sveriges och Europas största transport- och logistikbolag. Du har säkert fått hem ett spännande paket genom dem någon gång och nu har du alltså chansen att få bli en del av deras varma och energifyllda Order to Cash-avdelning!

Avdelningen är uppdelad i två team, där du kommer att vara en del av first line-teamet. Detta innebär att du arbetar med kundregister, kreditfrågor, inkassoärenden, fakturafrågor och mycket mer. Du kommer dels att ha kontakt med företagskunder och dels med andra interna avdelningar, både över mail och över telefon. För att trivas i rollen tror vi därför att du är initiativtagande, orädd, noggrann och serviceinriktad. Du trivs med att arbeta i team men att ansvara för dina egna arbetsuppgifter och framför allt så tycker du att det är spännande att arbeta med den här typen av ärenden.

Du erbjuds

• En dedikerad konsultchef och karriärspartner

• En möjlighet att bli en del av en stor organisation med varm och välkomnande känsla

• En möjlighet till ett långsiktigt uppdrag inom kredit, med stor chans till överrekrytering inom 1 år

Du kommer att bli anställd hos Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är inledningsvis 6 månader, med stor chans till överrekrytering. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
• Hantera telefon och mail från interna avdelningar och externa kontakter

• Hantera fakturafrågor, kreditfrågor, inkassofrågor etc.

• Hantera kundregister: lägga upp nya kunder, uppdatera information

Beroende på din erfarenhet ser vi att rollen till en början kommer att inkludera enklare arbetsuppgifter, för att sedan övergå till med komplexa arbetsuppgifter.

VI SÖKER DIG SOM
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då detta är en del av det dagliga arbetet

• Har cirka 2-3 års tidigare erfarenhet av att arbeta med inkassoärenden, kundreskontra, kredit eller annat relevant område, i en större organisation

• Har erfarenhet av kundkontakt på något sätt

Som person är du

• Initiativtagande

• Orädd

• Serviceinriktad

• Problemlösande

Övrig information

• Start: Enligt överenskommelse

• Omfattning: Heltid, 38h arbetsveckor

• Placering: Solna alternativt remote under pandemin

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 8 mars 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Vill du utvecklas inom Treasury Backoffice?

Vill du utvecklas inom Treasury Backoffice?

28 november 2024

Vi söker AML/KYC analytiker för framtida uppdrag!

Vi söker AML/KYC analytiker för framtida uppdrag!

27 november 2024