OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och analytisk Credit Analyst som vill vara med och utveckla vår kreditfunktion. I rollen som Credit Analyst kommer du att ha ett brett ansvar och få en inblick i hela vår verksamhet.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Kundfordringar: Hantera kundfordringar för flera marknader och aktivt arbeta med uppföljning av utestående betalningar.
Orderanalys: Följa, granska och analysera orderstock för att säkerställa en sund kreditexponering.
Kreditbedömningar: Bedöma företagskunders kreditvärdighet och fatta självständiga kreditbeslut inom egen kreditlimit. Förbereda och presentera mer komplexa kreditanalyser för beslutsfattare.
Kundregister: Underhålla och utveckla vårt kundregister samt lägga upp nya kunder.
Prognoser: Estimera inkommande betalningar och bidra till en effektiv likviditetshantering.
Samarbete: Stötta övriga kollegor inom kreditteamet och delta i olika projekt.
Rollen ger dig utmärkta möjligheter att utveckla ditt självständiga arbete och ta egna initiativ.
Din bakgrund:
För att lyckas i rollen behöver du ha en akademisk examen inom företagsekonomi och/eller minst två års erfarenhet av kreditanalys eller liknande. Som person är du både självständig och en lagspelare med ett starkt självledarskap. Som Credit Analyst behöver du vara analytisk, strukturerad och ha ett starkt intresse i att bygga kundrelationer. Du har en mycket god förmåga att omvandla komplex data till tydliga slutsatser.
Då vi är ett globalt företag med verksamhet i flera länder är det krav att du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. Du kommer att ha möjlighet att delta i internationella möten och projekt, där du kommer att samarbeta med kollegor från olika kulturer.
Vi söker dig som:
Har en akademisk examen eller motsvarande kunskaper/erfarenhet inom företagsekonomi.
Har god erfarenhet i Office-paketet (främst Excel)
Flera års erfarenhet av kredithantering inom företagssidan.
God förståelse för nyckeltal och bokslutsanalys.
Vi ser det som starkt meriterande om du tidigare har erfarenhet av vår bransch och/eller arbetat i SAP.
Allmänt om rollen:
Anställningsform: Vikariat under ett år (tidsbegränsad anställning).
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: Mån-tor 8-17 (45min lunch) och fre 8-15. Distansarbete sker för närvarande på måndagar och fredagar
Tillträde: Sker snarast möjligen eller enligt överenskommelse.
Vi erbjuder
Vårt internationella huvudkontor finner du i Göteborg i anslutning till Lyckholms fabriker, här sitter vi i nya moderna lokaler. Området är känt för sin unika karaktär och atmosfär. Njut av bekväm pendling, toppmoderna faciliteter och ett stort utbud av aktiviteter i närområdet.
Som anställd hos oss får du bland annat:
Ett generöst friskvårdsbidrag.
Frukost på kontoret.
En roll i ett internationellt framgångsrikt företag med starka värderingar.
Chansen att bli en del av ett sammansvetsat team med passionerade kollegor.
Möjlighet till intern utbildning och workshops för att utvecklas.
En viktig roll där du gör skillnad för våra kunder.
Konkurrenskraftig lön och goda förmåner.
Hybrid arbetsplats där vi kan arbeta hemifrån måndagar och fredagar.
Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Jessica Andersson, Credit Manager, på jessica.andersson@bauer.com
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Lindgren, 0703543040, Emma Lagerbielke, 0708 55 54 79,
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
0703543040
Maria LIndgren
Maria Lindgren
0703543040
Maria Lindgren, Recruiter
0703-543040
Maria Lindgren, recruiter
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Jessica Rundgren
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren, Rekryterare
+46 703 54 30 40