Credit & Collection Administrator till OKQ8 Bank

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Till vår konsultverksamhet söker vi en Credit & Collection administrator för ett 4 månaders uppdrag på OKQ8 Bank med chans till överrekrytering.

Som Credit & Collection administrator kommer du att främst arbeta med uppföljning av fordringar för företag och privatpersoner. I arbetet kommer du att sammanställa uppföljning gällande kundfordringar samt annan verksamhetsuppföljning. I det dagliga arbetet ingår kundkontakt via telefon och mail, kontakt med säljorganisationen, avstämningar mellan olika system, reskontravård och kundvård, utvärdering och dokumentation av processer, uppdateringar i OKQ8 system samt stöd till avdelningen gällande kundreskontra information. Du kommer även arbeta med bokföringsrelaterade frågor gällande kundfordringar.
Tillsammans med övriga i teamet arbetar du i ett flertal system där du hanterar kundfordringar samt nyttjar analysverktyget Cognos för uppföljning. Du kommer arbeta med kommunikation främst via mail och telefon. Du rapporterar direkt till Group Manager för Credit & Collection och tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stockholm.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning samt har några års arbetslivserfarenhet av kundreskontra, redovisning och analys. Du har god vana att sammanställa data, se samband och det som är relevant i informationen. Du kommer fram till välgrundade slutsatser som du är skicklig på att presentera. Du har goda kunskaper i Office, framför allt Excel, och har lätt för att sätta dig in i olika system. Har du erfarenhet av Cognos är det meriterande. Självfallet kommunicerar du väl på svenska såväl som på engelska i både tal och skrift.

Som person uppskattar du ett arbete med båda kundkontakt och interna kontakter där du är serviceorienterad och affärsmässig i din kommunikation. Du trivs med att arbeta i högt tempo med varierande arbetsuppgifter och är duktig på att planera och strukturera ditt arbete. Genom din erfarenhet och din förmåga att dra slutsatser känner du dig trygg i hur du prioriterar dina arbetsuppgifter. Du har en drivkraft och en vilja att förbättra, samtidigt som du är ödmjuk och beredd att ta uppdraget som det är. Som en del i vårt team arbetar du gemensamt med övriga medarbetare för att uppnå vårt uppdrag.

Om Amendo

Amendo är en av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Borås. Idag är vi ca 300 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas. <a href="https://goo.gl/DpqfGV">Följ oss gärna på LinkedIn!</a>

<B>Varför arbeta som konsult på Amendo?</B>
Vår största tillgång är våra medarbetare! Vi vet att för att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du hamnar hos en trygg arbetsgivare med en fantastisk kultur och ett välkänt varumärke. Du får en engagerad konsultchef som kan branschen, och tillsammans med vårt nätverk och erfarenhet kan erbjuda dig en spännande och långsiktig utveckling i rollen som konsult.

Frågor och kontakt

På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter är det som tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Du är välkommen att ansöka omgående då vi träffar lämpliga kandidater löpande. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Jonas Boström.

Kontaktpersoner på detta företaget

John Rembeck
0727-16 81 02
Kerstin Söderberg

Josef Bosaeus
0727-168182
Kerstin Söderberg
0707-878710
Alexandra Emilsson

Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Emilsson
0727 16 81 03
Linnea Engman

Anna Jacobsson

Alexandra Emilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo Bemanning & Rekrytering AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 23 december 2016

Besöksadress

Brahegatan 10, Stockholm
None

Postadress

Amendo Bemanning & Rekrytering
Göteborg, 41107

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024