Credit Controller

Credit Controller

Arbetsbeskrivning

Nu har du möjlighet att bli en del av vår kunds kreditavdelning i Malmö. För tjänsten som kredithandläggare söker vi en person som är analytisk lagd med god kommunikation-och samarbetsförmåga. Tjänsten erbjuder stort ansvar och möjlighet att utvecklas i rollen, på en avdelning där värdeord som öppenhet, helhetssyn och handlingskraft står i fokus. Har du erfarenhet av ekonomirelaterade arbeten, gärna med fokus på kredithanteringsfrågor kan du vara den vi söker. Sök idag då det är start omgående!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en Credit Controller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är på heltid och löper initialt under sex månader med chans till förlängning.

Du kommer tillhöra kundens kredit-och kundreskontraavdelning med cirka 15 personer som sitter tillsammans i fräscha lokaler i Malmö.

ARBETSUPPGIFTER
Som Credit Controller kommer du till exempel att arbeta med medlemsredovisning och annan kundreskontrahantering, telefonservice är även en betydande del i arbetet. Utöver detta kommer du:


* Utföra kreditprövning/kreditbeslut av nya och befintliga kunder
* Löpande uppföljning och kontroll av kundbetalningar
* Drivande i dialog med kunder för att hitta lösningar på betalningsproblem
* Initiera och verkställa krav-och inkassoåtgärder
* Ha ett nära samarbete med personer inom försäljning/marknad samt mycket kontakt med kunder, myndigheter, banker, konkursförvaltare


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt att du studerat ekonomi på högskola eller universitet.
- För att vara aktuell för denna tjänst krävs att du har kunskap om, och har läst/tolkat årsredovisningar, bokslut och kreditupplysningar. Du bör också ha erfarenhet av stora affärssystem.
- Du har mycket goda kunskaper i svenska språket då kommunikation internt och med kunder, samt all dokumentationen sker på svenska.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet M3/Movex och om du har arbetat med kredithandläggning tidigare.

Som person är du:


* Självgående
* Strukturerad
* Har god kommunikation- och samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med mycket god chans till förlängning förutsatt att båda parter är nöjda med samarbetet
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2022
  • Ansök senast: 15 juli 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Vill du utvecklas inom Treasury Backoffice?

Vill du utvecklas inom Treasury Backoffice?

28 november 2024

Vi söker AML/KYC analytiker för framtida uppdrag!

Vi söker AML/KYC analytiker för framtida uppdrag!

27 november 2024