OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
För kunds räkning söker vi nu en analytisk och resultatdriven credit controller för en direktrekrytering. Vår kund är ett multinationellt företag inom kredithantering som ständigt strävar efter att kvalitetssäkra och utveckla nya kreditlösningar för kunder. I tjänsten som credit controller kommer du att ingå i ett nyetablerat team inom credit management och utgå ifrån kundens Stockholmskontor.
Som credit controller kommer du att bidra till verksamheten genom att underlätta och utveckla kredithanteringsstyrning och tillhörande strukturer på nationell nivå. I rollen kommer du att hantera och reducera den ekonomiska risken i området för betaltjänster. Det innebär att du kommer ha det övergripande ansvaret för all rapportering för betalningar, såsom att analysera och kommentera viktiga siffror till bland annat lokal produktledning, lokal försäljningsorganisation och för Key Account Managers.
I denna roll kommer du även att vara ansvarig för att följa lokal produktprestanda, exempelvis kreditpolicy kontra kreditförluster, övergripande och kundspecifika acceptanshastigheter. Arbetet kan även innebära att utföra djupgående analyser av behovsområden samt ta reda på samband och orsakssammanhang på observerade variationer. Du kommer även att presentera förbättringar och utvecklingsförslag i syfte att förbättra kreditpolicys.
Din profil
För att vara aktuell för den här tjänsten så har du en relevant akademisk examen inom exempelvis ekonomi, statistik eller IT. Vi ser även att du har arbetat inom kredit-, risk- eller bedrägeriområdet i minst fem år och därmed har god förståelse för kredithantering och IT-produktledning. Vidare är erfarenhet av privatkundsmarkanden ett krav för att vara en passande kandidat för denna tjänst.
Som person är du flexibel och ansvarstagande samt visar på en god förmåga att prioritera. Du har en hög arbetsmoral och integritet kombinerat med en utvecklingsdriven attityd. Arbetsuppgifter tar du dig an med ett resultat- och leveransorienterat arbetssätt och du trivs med att arbeta under stress mot tydligt uppsatta mål. Dina kommunikativa förmågor är mycket goda i såväl svenska som engelska, vilket är viktigt då en av företagets framgångsfaktor är öppen och transparent kommunikation om kreditrisk och kundärenden.
Låter tjänsten intressant för dig? Välkommen att skicka in din ansökan med ett CV och personliga brev på engelska. Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då intervjuer kommer ske löpande under rekryteringsprocessen.
Om verksamheten
Arena Personal har drygt 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 konsulter verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902