Credit Controller till Trek Sweden

Credit Controller till Trek Sweden

Arbetsbeskrivning

Sedan 2010 säljer Trek Sweden AB, med kontor i Halmstad, cyklar och tillbehör till våra återförsäljare i Norden. Trek startades i USA år 1976 och huvudkontoret ligger i Waterloo, USA. Med närvaro över hela världen räknas Trek Bicycle Corporation till ett globalt ledande företag inom design och tillverkning av cyklar och tillbehör. Globalt har Trek vuxit ca 70% under ett årtionde och fortsätter växa. Vi behöver nu stärka upp vår ekonomiavdelning med en serviceinriktad och ansvarstagande Credit Controller till våra säljbolag i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Låter detta intressant? Läs mer om oss och våra produkter på www.trekbikes.com.

Dina arbetsuppgifter
Som Credit Controller kommer du att arbeta dagligen tätt nära vår Nordic Financial Controller och våra ekonomer med huvudansvaret att hantera kundreskontran och säkerställa att betalningar tas emot i tid. Du skall möta våra kunder på ett serviceinriktat och professionellt sätt så att du minimerar riskerna för förluster genom kreditkontroll och kreditförsäkringar. Rollen kan även innebära eget ansvar att driva projekt enskilt eller tillsammans med andra i organisationen.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
* Göra kreditbedömningar utifrån fastlagda policies
* Säkra att våra kunder ligger på rätt och rimlig kreditgräns
* Granska bokslut och räkenskaper för nya och befintliga kunder för att bedöma soliditet och likviditet
* Ansvara för att dagligen bevaka ordersläpp till kunder
* Agera som bollplank till säljstyrkan i finansiella frågor
* Ansvara för att vår kreditpolicy efterlevs internt mot organisationen
* Ge kundstöd i fakturafrågor, kreditvillkor, betalningar och påminnelser
* Vara ansvarig för kontroll och avstämning av kundreskontra
* Administrera dagliga inbetalningar
* Sköta administration av kundregister
* Vid behov delta och driva projekt tillsammans med övriga funktioner i organisationen

Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete och du kommer att arbeta mot tydligt uppsatta mål. Tycker du dessutom om att arbeta i en proaktiv roll med varierande arbete i en internationell miljö är detta ett jobb för dig. Det är därför viktigt att du kan arbeta självständigt och i grupp.
 
Din profil
För att vara intressant för tjänsten som Credit Controller förutsätter vi att du har relevant utbildning samt erfarenhet av liknande arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet att jobba i en nordisk koncern, men det viktigaste för oss är att du är rätt person som motiveras av att stödja bolagets ekonomiavdelning och utveckla bolaget. Du bör ha ett stort intresse för att skapa mervärde för våra kunder. Vi värderar din inställning och ditt engagemang samt din vilja att ta ansvar. Du kommer att ha mycket kontakter med kollegor på Trek både i Norden och globalt, så det är viktigt att du trivs i rollen att ha mycket kontakt med andra personer. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har arbetat i flera affärssystem. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket i både tal och skrift. Det är meriterande om du har goda kunskaper i någon av de övriga nordiska språken. Personliga egenskaper som värdesätts högt är att du ska vara proaktiv, serviceinriktad och kommunikativ.  
 
Anställningsform
Heltid. Vi tillämpar marknadsmässiga anställningsvillkor och individuell lönesättning.  
 
Ansökan
Detta är ett rekryteringsuppdrag där anställningen sker på Trek Sweden AB, men där rekryteringsföretaget Human Network sköter rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Sinisa Bozic, sinisa@humannetwork.se. Ansök via www.humannetwork.se.
Ansökan skall vara skrivet på engelska språket!

Rekryteringen sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 17 februari. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes.
 
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Sinisa Bozic
0708 26 06 23
Rekryterare Sinisa Bozic
0708-260623

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Human Network Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 17 februari 2022

Besöksadress

Kastanjeallén 1 30232 Halmstad
None

Postadress

Kastanjeallen 1
Halmstad, 30232

Liknande jobb


16 november 2024

12 november 2024

1 november 2024

Kredit och Krav handläggare

Kredit och Krav handläggare

31 oktober 2024