Credit Controller till välkänt bolag inom drivmedelsbranschen!

Credit Controller till välkänt bolag inom drivmedelsbranschen!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av kreditanalys och vill ta dig an en ny utmaning hos ett företag som ligger i framkant i sin bransch? Som Credit Controller arbetar du med kreditprövning, kredituppföljning och löpande analys av företagets kunder. Starten för uppdraget är så snart som möjligt och urval sker löpande - välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett av få företag inom sin nisch i Sverige och befinner sig i en spännande fas där de behöver stöttning av en credit controller. Du kommer tillhöra ett team på 7 personer med samma roll som tillsammans ansvarar för att hantera företagets kreditgivning med en mängd spännande kunder. Detta inkluderar intern och extern kommunikation samt förhandling mot företagets kunder.

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag, med möjliget till direktanställning på sikt för rätt person. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

#

ARBETSUPPGIFTER
- Analysera motpartsrisken hos nya och befintliga kunder, baserat på årsredovisning, finansiell data samt andra faktorer som påverkar motpartens sannolikhet för obestånd.
- Ompröva och fortlöpande revidera tagna beslut.
- Bereda kreditpropåer för olika beslutsnivåer enligt befogenhetstrappa.
- Intern och extern kommunikation samt förhandling mot beslutsfattare genom fysiska möten, telefon, mail och andra digitala media.
- Delta och driva i implementeringen av nya processer och system relaterade till kreditverksamheten.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidatexamen inom relevant ekonomiområde.
- Har arbetat minst 1 år på bank eller ekonomisk avdelning.
- Har god erfarenhet av ekonomisk och finansiell analys; analys av ekonomiska rapporter, hel- och delårsbokslut.
- Har god förmåga att analysera och förstå svenska och internationella kreditupplysningar.
- Har intresse av kundkontakt och förhandling.
- Har mycket god kunskap inom Officepaketet.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.

Som person är du


* Noggrann
* Självständig
* Kommunikativ


#

Övrig information


* Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tjänsten är långsiktig
* Placering: Centrala Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2022
  • Ansök senast: 19 september 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Vill du utvecklas inom Treasury Backoffice?

Vill du utvecklas inom Treasury Backoffice?

28 november 2024

Vi söker AML/KYC analytiker för framtida uppdrag!

Vi söker AML/KYC analytiker för framtida uppdrag!

27 november 2024