Credit Controller till världens största el- och teknikföretag!

Credit Controller till världens största el- och teknikföretag!

Arbetsbeskrivning

Letar du efter en roll med varierande arbetsuppgifter och många olika kontaktytor? Missa inte chansen att få arbeta på Elektroskandia, ett av världens största el-teknikföretag för att få vara med på deras utvecklingsresa. Läs mer nedan och sök tjänsten idag - vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker åt Elektroskandias vägnar en Credit Controller till deras kontor i Sollentuna. Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen, som är ett av världens största el- och teknikföretag etablerade i 44 länder runt om i världen. De arbetar med att marknadsföra samt sälja el material och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter. I den här rollen kommer du tillhöra deras kreditteam om fyra personer, som är en del av ekonomiavdelningen.

Som Credit Controller kommer du ha en bred tjänst med varierande kvalificerade och även administrativa arbetsuppgifter så som att göra kreditanalyser, hantera inkassoärenden och påminnelser, utredning av olika slag och kundadministration. Du kommer vara ett bollplank internt för dina kollegor och andra team, framförallt försäljningsorganisationen, och stötta i olika kredit- och riskfrågor. I rollen kommer det även finnas utrymme att arbeta med att effektivisera processer och rutiner.

Du välkomnas till ett ljust och trevligt kontor med öppet kontorslandskap. Kontoret är beläget i Rotebro, Sollentuna, nära kommunikationer. Med pendeltåg från centralen till kontoret tar det bara 24 minuter. Teamet du kommer tillhöra har varierad bakgrund och erfarenhet och stämningen präglas av en värme, dialog och humor. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Elektroskandia.

Du erbjuds


* En förmånlig personalrabatt på Elektroskandias produkter
* Friskvårdsbidrag


ARBETSUPPGIFTER
Rollen som Credit Controller är en bred tjänst med varierande arbetsuppgifter och med såväl externa som interna kontaktytor. Du kommer arbeta med alla former av kreditfrågor, så som kravhantering och kreditbedömningar, men även vara delaktig i interna processer som syftar till att förbättra kredithandläggningen samt öka effektiviteten.

Du kommer till exempel att arbeta med:


* Säkerhetshantering
* Obeståndshantering
* Kreditanalyser
* Inkasso/påminnelser


VI SÖKER DIG SOM
- Har en yrkeshögskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, alternativt erfarenhet av liknande roll som motsvarar detta
- Goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel
- Mycket goda kunskaper i såväl svenska och engelska, då båda språken kommer användas i arbetet dagligen

Det är meriterande om du har:


* Tidigare erfarenhet av kravhantering och kreditgivning


Som person är du strukturerad och har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, även när tempot är högt. Då de olika arbetsuppgifter som ingår i rollen är av varierande karaktär ställs det krav på att ha ett noggrant arbetssätt för att bli framgångsrik i arbetet. Självklart gillar du även att arbeta i team och trivs med de många olika kontaktytor som rollen innebär, både internt och externt.

Övrig information


* Start: Så snart som möjligt, kortare uppsägningstid kan komma att prioriteras
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
* Placering: Norrvikenleden 97, Rotebro i Sollentuna


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Elektroskandia är Sveriges ledande el-teknikgrossist och har idag mer än hundra års erfarenhet att luta sig emot. Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen. I koncernen ingår idag mer än 167 företag i 44 länder, spridda över fem kontinenter. I deras position mellan tillverkare och slutkund, vill de vara mycket mer än en passiv länk i en kedja. De strävar efter att med sina system och erfarenhet, bidra till ökad effektivitet och lönsamhet i kundernas inköps- och säljorganisation.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 12 september 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Vill du utvecklas inom Treasury Backoffice?

Vill du utvecklas inom Treasury Backoffice?

28 november 2024

Vi söker AML/KYC analytiker för framtida uppdrag!

Vi söker AML/KYC analytiker för framtida uppdrag!

27 november 2024