Credit to Cash Analyst till spännande företag i Solna.

Credit to Cash Analyst till spännande företag i Solna.

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Har du jobbat några år med kundreskontra, är van vid många kontaktytor och söker en tjänst med goda utvecklingsmöjligheter inom ett välrenommerat bolag? Då kan du vara rätt person för denna roll. Detta är ett längre konsulippdrag där du kommer att vara anställd hos oss på Avanzera och arbeta ute hos vår kund.

Finance & Accounting är ett samarbetande team med specialister som koordinerar outsourcade funktioner inom respektive område. Vi har mycket beröringspunkter med varandra så att kommunicera med varandra ligger högt på agendan. Tempot i den internationella organisationen under det New York börsnoterade koncernen gör sig till känna dagligen.
Som Credit to Cash Analyst ansvarar du för finansiella transaktioner relaterade till kundfordringar. Du kommer att granska och se till att säkerställa att kundfordringsprocessen är korrekt hos den utlagda kundfordringsfunktionen - ett gemensamt Shared Servicecenter utanför Sverige.
Uppgifterna omfattar samordning och vägledning av kundreskontrafunktionen och för att säkerställa att arbetstiden läggs i relevanta delar i kundreskontraprocessen. Du kommer att vara en del av svenska ekonomiavdelningen, som består av 10personer och rapportera direkt till den svenska ekonomichefen.

Arbetsuppgifter:
• Processägande av AR område, förbättringar och utveckling av existerande rutiner,
• SOX avstämningar
• Inom bankområdet; operativ cash-pooladministration, hantering av inkommande och utgående betalningar och bankbehörigheter
• Inom kundreskontra; supporta kundservice och vår outsourcingpartner vid frågor om kontant ansökan och indrivning
• Övervaka och stödja den dagliga bankavstämningsprocessen
• Koordinera indrivningsprocessen, administrera osäkra fordringsprocessen (IFRS 9) och nedskrivningar, rapportering, etc.



Din bakgrund:
För denna roll söker vi dig med relevant utbildning samt med erfarenhet av liknande tjänst. Du har intresse och förmåga av att se helheten i arbetsuppgifterna samtidigt som du är detaljfokuserad. Tjänsten innebär många olika kontaktytor med flera delar av organisationen, så det är viktigt att du är kommunikativ. Vi ser det som starkt meriterande om du har erfarenhet av SAP. Då vår kund är ett stort internationellt företag är det bra om du har erfarenhet eller intresse av att arbeta i en internationell miljö.
Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


21 november 2024