OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CRESTO AB utvecklar och tillverkar personlig fallskyddsutrustning. Cresto är ett bolag och varumärke inom Skydda PPE AB och B&B Tools koncernen. Vi har sedan uppstarten drivits av dedikerade medarbetare med lång erfarenhet och kompetens från branschen. Produktion av personligt fallskydd är ett hantverk, med fokus på kvalitet och design, därför sker delar av vår tillverkning i Sverige. En betydande del av vår verksamhet utgörs av utbildning, service och installationer av fasta system. I anslutning till vår produktion i Halmstad har vi även en utbildningsanläggning. Läs mer på www.cresto.se
Arbetsbeskrivning
Vi växer och söker nu en Key Account Manager för Crestos moderbolag, tillika största kund, Skydda. Vill du vara med och hjälpa oss att utvecklas i Norden?
Som nordisk säljare/KAM ska du driva utveckling, tillväxtmål och affärsplan med Skyddas säljbolag i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Du tar en aktiv säljande roll av Crestos produkter och relaterade tjänster, samt kundbearbetning och säljplanering. Du kommer att vara kontaktperson mellan Skydda och Cresto, driva projekt tillsammans med Crestos kategorichefer. Vara en viktig bidragsgivare avseende ”teknisk input” till att vi framåt utvecklar erbjudandet både vad avser produkter och tjänster och att vid behov bistå Kategorichef i att utveckla produktsortiment för Skydda. Som KAM ansvarar du även för teknisk support/rådgivning inom Fallskydd, i teknisk support ingår även möjligheten att kunna genomföra säljträning och utbildningar för Skydda och deras kunder.
Vem är du?
Vi söker en strukturerad, affärdriven säljare med ett stort tekniskt intresse och med ca 3-5 års erfarenhet av försäljning med förmåga att bygga långsiktiga relationer på ett trovärdigt sätt. Du är en person som vill utvecklas vidare och skaffa mer erfarenhet. Det är meriterande om du har branschkunskap av skyddsutrustning alternativt av klättring. Engelska i tal och skrift är en förutsättning för arbetet. Vi förutsätter också att du har goda kunskaper i MS Office samt B körkort ett krav. Resor och övernattningar ingår i tjänsten.
Vi tror att det som motiverar dig, förutom möjligheten att utvecklas inom Cresto, är att bygga relationer, vara rådgivare och naturligtvis att uppnå goda försäljningsresultat. Du har arbetat i en rådgivande roll, har en god planerings- och prioriteringsförmåga samt har en förmåga att se helheten. Ditt affärsintresse är starkt vilket är en viktig del för att kunna driva dialog och skapa engagemang kring det du representerar och säljer för Cresto. Du är handlingskraftig, van att jobba självständigt och att ta stort eget ansvar. Du trivs att jobba strukturerat i ett högt tempo, är målinriktad och stimuleras av tuffa utmaningar. Du är social och har en god samarbetsförmåga. Som person är du noggrann, stabil och prestigelös.
Du ska gilla att arbeta i en liten tight, prestigelös organisation med högt i tak, samtidigt som vår strävan är att utvecklas och växa. Vi sätter människan i fokus och säljer produkter som kan rädda liv. Dina värderingar stämmer därför med vår koncerns - attityd, prestation, ansvar!
Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Cresto med Experis, ett företag inom Manpower Group. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vill du ha ytterligare information kan du kontakta rekryteringskonsult, Angela Ekelöf tel. 0340-664271, angela.ekelof@se.experis.com. Du hittar mig också på Linked-in: https://www.linkedin.com/pub/angela-ekelöf/31/b10/43
Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan snarast, dock senast 15 april. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Sköld
Tomas Löfgren
+4687642585
Alexandra Johansson
031-61 72 53
Therese Fyhr
011-191898
Tina Linnér
Sara Williamsson
0470-74 55 82
Iréne Lindgren
021-15 12 06
Jens Lindroth
033-487976
Mattias Sahlström
08 736 11 13
Christian Ahlgren
011-194356