CRM-administratör till HMS

CRM-administratör till HMS

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta i CRM-system och trivs i en administrativ roll? Eftersöker du en stimulerande arbetsmiljö med många kontaktytor där du blir en viktig lagspelare och stödfunktion i en global säljorganisation? Nu behöver HMS dig! Välkommen till HMS i rollen som CRM-administratör.

Om vår kund
Vi på HMS bidrar till en mer uppkopplad värld. Både när det gäller att få industriell utrustning att kommunicera i system, men även i att vi själva samverkar nära med våra kunder. Vi är verksamma inom industriell informations- och kommunikationsteknologi och vår toppmoderna teknik har gjort det enkelt och säkert för våra kunder att koppla upp miljontals industriella produkter över hela världen – inom automationssystem såväl som i innovativa IIoT-applikationer.

På HMS tror vi att en bra kundupplevelse bygger på människorna bakom företagsnamnet. Våra team är engagerade i att förse våra industriella kunder med rätt kommunikationslösningar inom automation och IIoT. Vi vet att vår teknologi hjälper dem att förbättra produktiviteten på ett hållbart sätt, på samma gång som de kan ta nästa steg i sin digitaliseringsresa. Vi vill påverka positivt med passion och drivkraft!

Vill du veta mer om vilka vi är? Se vår video här: ”This is HMS”.
Dessutom är vi ett Great Place to Work. Och inte bara för att vi säger så.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som CRM-administratör kommer du att ansvara för att CRM-systemet Microsoft Dynamics 365 CE nyttjas på rätt sätt och ge HMS säljorganisation de bästa förutsättningarna för att leverera en förstklassig kundupplevelse. Du kommer att äga och administrera CRM-systemet där du bl.a. sköter underhåll av data, leads, accounts och opportunities. I rollen kommer du även att:

-Stötta och handleda användare/superusers för att säkerställa att CRM-systemet används enligt riktlinjer.
-Underhåll av dashboards och rapporter.
-First-line support i användarfrågor, samt koordinering av tekniska frågor tillsammans med IT-avdelningen.

Du blir en del av ett härligt team om fem personer och rapporterar till Chief Commercial Officer. Nära dialog kommer att ske med IT-avdelningen som har det överordnade ansvaret för Microsoft Dynamics-plattformen. Placering är på HMS trevliga huvudkontor i Halmstad och arbetstiden är kontorstid, med möjlighet att arbeta hybrid. Viss flexibilitet krävs då vissa möten förekommer i annan tidzon.
För det här uppdraget är du anställd av Effektiv och uthyrd som konsult till HMS. Tillsättning är omgående och uppdraget beräknas pågå till årsskiftet, med god chans till förlängning.

Din profil
För det här uppdraget söker dig som har erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll, gärna med bakgrund inom Sales Operations och Customer Engagement. Du trivs i en koordinerande roll och hanterar Microsoft Dynamics 365 CE med lätthet. Har du dessutom erfarenhet av service mot säljorganisation ser vi det som ett plus.

För att passa i denna roll är det av stor vikt att du är självgående inom de projekt och arbetsuppgifter som du ansvarar för. Vi tror att du har egenskaper så som pedagogisk, serviceminded och utåtriktad, vilket underlättar både i dina arbetsuppgifter och tillsammans med oss som team. Du är en duktig kommunikatör som har lätt att förstå behov och översätta dem till lösningar i ett system. Engelska hanterar du obehindrat i både tal och skrift, engelskan är vårt koncernspråk och viktig i kontakt med våra kunder utanför Sveriges gränser.
Utöver stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi dig en plats hos ett snabbväxande företag med gemenskap och stort engagemang. HMS satsar på smarta och hållbara teknologiska lösningar. Vill du vara med på resan?

Välkommen med din ansökan på www.effektiv.se. Vi vill gärna ha din ansökan på engelska. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. För frågor kring tjänsten kontakta konsultchef Kajsa Bogren Larsson på kajsa@effektiv.se.

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten kommer du vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning.

Sökord
CRM-administratör, Säljstöd, CRM, CRM-system, Customer Engagement, Sales Operations, Microsoft Dynamics 365 CE

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Halmstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024