OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med huvudkontor i Visby. För mer information, besök www.svenskaspel.se
Med starkt kund- och digitalt fokus för transformation inom digital kundupplevelse
Nu söker vi dig som har gedigen erfarenhet inom CRM och digital kundbearbetning. Denna roll bidrar till att skapa ökat affärsvärde genom datadriven affärsutveckling i digitala kanaler med syftet att maximera intäkter på ett ansvarsfullt sätt samt förbättra kundupplevelsen i egna kanaler och i samarbete med externa digitala kanaler. Du är relationsorienterad med förmågan att skapa engagemang och du trivs med att vara drivande liksom trivs med att ta ansvar. Du är affärsmässig, strukturerad och ser möjligheterna och du kan konkritisera dem till handling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Driva utvecklingsprojekt inom kund/CRM vars huvudsyfte är att generera inkrementella sunda intäkter och positionera Svenska Spel attraktivt på marknaden ur andra icke-kommersiella perspektiv. Vidare ingår att:
• Ansvara för att utarbeta hela eller delar av strategier för att nå CRM-visionen
• Initiera händelsestyrda processer/program och triggers till kunder i samarbete med analytiker och säkra genomförandet av dem
• Ansvara för konkretisering av personaliserade och omnikanala budskap och kampanjer i digitala kanaler, med hjälp av kampanjtekniker, CRM-analytiker och contentspecialister
• Vara expert och rådgivare för kundutveckling i digitala kanaler
• Driva förändring mot kundcentrering, personalisering och automatisering
Erfarenhet
Vi ser att Du har gedigen erfarenhet av data-och kunddriven affärsutveckling med brinnande intresse för CRM med koppling till kommunikation och KPI:er. Vi tror att Du har 5-10 års erfarenhet av arbete med CRM/kundprogram/lojalitetskoncept från snabbrörlig bransch, gärna på större komplext företag med stora datamängder nära försäljning. Vidare ser vi att du har:
• Vana av att driva projekt inom CRM och kundorientering, konsulterfarenhet är meriterande.
• Erfarenheter av att utarbeta och dokumentera arbetsprocesser och händelsestyrda kundprocesser
• Erfarenhet av kampanjverktyg/marketing automation verktyg
• Duktig på att identifiera affärsutvecklingsområden, initiera dem och konkretisera dem
• Stor affärsförståelse, dvs kan omsätta insikter till handling
Rollen ingår i Kund & Marknadsavdelningen på Svenska Spel och rollen rapporterar till chef CRM. Placering för tjänsten är i nya lokaler anpassade för Svenska Spel i Arena staden/Solna eller på vårt huvudkontor i Visby. Resor till båda orterna ingår på veckobasis.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan tas bort innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen – så ansök redan idag!
Frågor om tjänsten
Jeanette Eliasson, Chef CRM-Strategi, [jeanette.eliasson@svenskaspel.se ] (mailto:jeanette.eliasson@svenskaspel.se) eller 070-0874503
Frågor om rekryteringen
Ulrika Ekbohm, HR-partner, [ulrika.ekbohm@svenskaspel.se] (mailto:ulrika.ekbohm@svenskaspel.se)
Facklig kontaktperson
Johnny Wid, Unionen, [johnny.wid@svenskaspel.se] (mailto:johnny.wid@svenskaspel.se)
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453