OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EFG är en ledande europeisk leverantör av inredningslösningar för kontor och offentliga miljöer. EFG arbetar efter den enkla principen att alla kunder är unika och varje uppdrag har individuella förutsättningar, krav och behov. 1885 startade företagets historia med att KG Andersson i Tranås tillverkade sin första pinnstol. Idag har EFG Koncernen 450 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och England. Omsättningen 2014 uppgick till 120 MEUR. Ägare är norska Herkules Capital.
Vi förstärker EFGs centrala marknadsavdelning i Tranås och söker nu en CRM-ambassadör med fokus på att löpande utveckla, inspirera och utbilda organisationen i vårt CRM-arbete samt strukturera och skapa rutiner för hur vi arbetar i CRM. I rollen som ambassadör stöttar du hela EFG-koncernen i arbetet kring CRM.
Dina arbetsuppgifter:
* Du ansvarar för att planera och genomföra CRM-utbildning för nya säljare, regionschefer och koncernanställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland & UK. Utbildningarna koordineras i dialog med HR.
* Framtagande och löpande uppdatering av utbildningsmaterial.
* Strukturera arbetet i och kring CRM, skapa rutiner, genomföra förbättringar, analysera & administrera data samt följa upp aktiviteter.
* Användarsupport CRM för lokala säljbolag i samarbete med lokala kollegor samt för koncernanställda.
* Delaktig i arbetet med att regelbundet uppgradera systemet, som görs i tätt samarbete med IT.
* Löpande administration, planering och genomförande av centrala, CRM-relaterade marknadsaktiviteter med avseende på bl a segmentering, workflows, dashboards, e-postutskick etc.
Rollen innebär återkommande resor framförallt inom Sverige, Norge, Danmark, Finland & UK - i genomsnitt ca 3 dagar per vecka. Du arbetar nära våra säljbolag och tätt tillsammans med övriga marknadsavdelningen och IT. Programvaror vi arbetar i: Office-paketet, CRM Microsoft Dynamics, Click Dimensions.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för försäljning, kunder och som har ett par års dokumenterad erfarenhet av liknande arbete. Du uppskattar stor variation i arbetet och trivs både med att hålla utbildningar och presentationer, men även med att administrera, korrigera och analysera data. Som person är du proaktiv, flexibel, noggrann och strukturerad. Du trivs i ett högt arbetstempo och din drivkraft gör det naturligt för dig att ta egna initiativ, arbeta självständigt och att snabbt genomföra uppgifter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du har relevant utbildning inom marknadsföring eller försäljning. Utöver detta har du mycket god IT-vana och kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet från de digitala system vi arbetar i är meriterande.
Vad kan vi erbjuda?
Vi erbjuder dig en spännande och omväxlande heltidstjänst i en internationell miljö på ett företag i framkant inom sin bransch. Du kommer att arbeta på Marknadsavdelningen och ingå i det team på 6 personer som arbetar med EFG:s marknadsplanering och kommunikation.
Rollen är resande och du utgår ifrån din hemort eller från någon av de orter där vi har större EFG-kontor.
Frågor och ansökan
För mer information om tjänsten, kontakta Camilla Davidsson, Marketing Support Manager på tel. 0140-675 58 eller via e-post: camilla.davidsson@efg.se. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30:e juni.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Manager Helen Nordvall
0140-675 83
Talent Manager & HR Business Partner Emma Lagerbielke
0313503789
Anna Edén
HR Business Partner Johanna Illergård Arvidsson
014067551