OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen CRM & Analysansvarar för CRM och marknadsföringsautomation i Posten/Bring-koncernen. Salesforce är vårt CRM-verktyg och marknadsföringsautomation är ett stort fokusområde som hjälper oss att vidareutveckla våra kundinsikter. Detta är ett otroligt viktigt underlag för att vi ska kunna bli ännu mer datadrivna i vårt kund- och marknadsarbete. Här arbetar vi med både små och stora projekt där målet är att nyttja Salesforce till den grad som tillåter oss att arbeta både smartare och effektivare för att uppnå våra mål.
Avdelningen består av ett dussintal kompetenta och trevliga medarbetare, som alla bidrar med sin unika kompetens till att skapa mervärde mot försäljning- och marknadsmiljön. Till denna roll söker vi efter en lösningsorienterad, analytisk och proaktiv kollega med god verksamhetsförståelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer kretsa kring att förvalta och utveckla vår kunddata, ta fram olika typer av rapporter och bidra in i det dagliga CRM-arbetet. För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att omsätta insikt till värde genom. Bakgrund ifrån en liknande typ av roll anses klart meriterande.
Mer specifikt kommer du få arbeta med att:
Generera insikter genom datakombinationer av Salesforce och andra typer av informationskällor
Upprätta regler och rutiner för användning av data i kundbasen, i syfte att validera tillgänglig information
Kontinuerlig förvaltning av existerande data, inkl. felkorrigering och avvikelsehantering
Designa och upprätta segmenteringsmodeller samt processer för relevant kommunikation
Konstruera målgrupper och kundlistor på efterfrågan
Delta i utvecklingsprojekt och arbeta gränsöverskridande inom avdelningarna för Analys, Marketing Automation och Försäljning
Adhoc analyser
Vi letar efter en kollega som har:
Eftergymnasial utbildning inom relevant ämnesområde, där praktisk arbetslivserfarenhet inom området kan kompensera för avsaknad av formell utbildning
Goda färdigheter i MS Excel och kännedom av SQL
Intresse och erfarenhet av datamodellering
Kännedom av SAS och tillhörande CRM-verktyg (ex. Salesforce eller motsvarande)
Förmågan att behärska svenska och engelska, i såväl muntlig som skriftlig kommunikation
Som person tror vi att du:
Föredrar att ha en hög dos struktur på ditt arbete
Ofta tar en proaktiv hållning gentemot problemlösning och ser möjligheter där andra ser väghinder.
Lägger vikt vid att säkra en hög genomföringskraft i det du tar dig an
Har ett intresse för digital marknadsföring och datadriven/automatiserad kunddialog.
Besitter en god social- och kommunikativ kompetens
Gärna vill arbeta tillsammans med kollegor i olika länder
Vi erbjuder dig:
Ett starkt nätverk av yrkeskollegor
Flexibilitet i såväl arbetsmiljö som i arbetsuppgifter
En roll som sitter centralt beläget i koncernen med massvis av kontaktytor
Möjlighet till utveckling såväl inom ämnesområdet som i intilliggande tjänstemiljöer
Konkurrenskraftiga kompensationsvillkor, kollektivavtal och tjänstepension
Omfattning och placering:
Omfattning: 100 %.
Anställningsform: 12 månaders vikariat
Plats: Stockholm eller Oslo
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort. Därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum som är 30 maj. Passa på att söka tjänsten redan idag!
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänstens karaktär är du varmt välkommen att kontakta anställande chef, Synnöve Husby, via synnove.husby@posten.no.
Varmt välkommen med din ansökan!