CRM Analytiker

CRM Analytiker

Arbetsbeskrivning

Våra kunder är det viktigaste vi har och nu söker vi efter dig som kan få oss att lära känna dem ännu bättre. Genom att analysera alla steg i kundlivscykeln bidrar du till att vi kan skapa ännu skarpare kundinsikter och att vi på så sätt kan utveckla bättre användarupplevelser och att vi kan kommunicera med våra kunder på rätt sätt, i rätt tid och i rätt kanal.

Vad kommer du att göra?

Vi befinner oss i ett skede där vi vill bli ännu mer data- och insiktsdrivna, därför behöver vi utöka vårt CRM team med ytterligare en vass analytiker. I rollen kommer du arbeta med analys längs med hela kundlivscykeln och också vara med i arbetet att hela tiden utveckla och förbättra vår CRM-strategi.

Du kommer arbeta med en utav Sveriges största kunddatabaser och i rollen kommer ansvara för att utföra analys och uppföljning på kommunikation i våra egna kanaler. Baserat på de insikter du kommer fram till kommer du bland annat arbeta med att kontinuerligt förbättra och uppdatera våra kundsegmenteringsmodeller och göra målgruppsurval och listimporter till vårt kampanjverktyg.

I rollen kommer du dessutom driva och ha ansvar för databasanalyser och utföra olika typer av uppföljning på bearbetade kunder. Du bidrar till utveckling och förvaltning av händelsestyrda processer och arbetar löpande med testning och projektimplementering. Ditt arbete kommer bidra till att minimera manuellt arbete och att vi kan basera strategier och beslut på rätt data och underlag.

Självklart är du inte ensam, du blir en av teamets två CRM Analytiker och du kommer arbeta tätt tillsammans med teamkollegor som t.ex. Affärsutvecklare, Data Scientist, Marketing Automation Specialist och Content Producers. I rollen kommer du även ha många tvärfunktionella kontakter runt om i organisationen.

Är du den som kommer att göra det?

Som CRM Analytiker tror vi så såklart att du har en stark analytisk förmåga och trivs med att arbeta kundorienterat. Du har lätt för att identifiera affärsproblem och omsätta dessa till analytiska frågeställningar. Som person är du är noggrann och strukturerad och trivs med kombinationen att arbeta nära dina teammedlemmar samtidigt som du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter och projekt.

Du har tidigare arbetat som Analytiker och har erfarenhet av datadriven marknadsföring och kundprogram/lojalitetskoncept. Du har erfarenhet av att arbeta med stora strukturerade och ostrukturerade datamängder, du har goda kunskaper inom SQL och har tidigare arbetat i databas- och analysprogram.

Du bör också ha en eftergymnasial utbildning inom statistik eller liknande. Erfarenhet av Adobe Experience Cloud är starkt meriterande. Vi värdesätter högt om du dessutom har erfarenhet från Tableau eller annat visualiseringsverktyg.

Vi är Svenska Spel

Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.

Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner

Om Tur

Inom vårt affärsområde Tur har vi nyligen genomfört en agil transformation där vi har skapat domäner med tvärfunktionella affärsteam samt delat in alla roller i kompetenscenter utefter specialistområde. Allt i syfte att skapa effektiva, självgående och välmående team där vi tillsammans når en hög genomförandekraft. På Svenska Spel Tur drivs vi av att ge människor spänning, underhållning och glädje med spel som Triss, Lotto och Eurojackpot. Vi ger människors drömmar en chans och vi gör det via både digitala kanaler på webben och i mobilen, med en fysisk lott, eller kanske till och med i direktsänd tv.

Ansökan och kontaktuppgifter

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering där det passar dig bäst. Vi har kontor i Solna och i Visby men det är också möjligt att jobba på distans hemifrån någon annanstans i Sverige. På Svenska Spel utför vi jobbet där det passar bäst.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sophia Haedge, sophia.haedge@svenskaspel.se

Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här. Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på teamta@svenskaspel.se

LI-REMOTE

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 8 september 2022

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024