CRM-analytiker till SAS EuroBonus

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla marknadens mest attraktiva lojalitetsprogram?SAS EuroBonus är ett av SAS viktigaste sälj- och marknadsföringsverktyg och bidrar till ökade trafikintäkter och ökad lojalitet till SAS genom att etablera och utveckla en relation till medlemmarna.Enligt SAS koncernens Strategi 2011 kommer SAS att öka satsningarna på sina mest lojala kunder.Ambitionen är att SAS EuroBonus skall vara marknadens mest attraktiva lojalitetsprogram.EuroBonus är uppdelat i fyra områden; Communication & Consumer Insight, Operations, Partners och Redemption.Avdelningen Communication & Consumer Insight ansvarar för kommunikationen med EuroBonus medlemmar och för att kommersialisera den kunskap som finns om medlemmarna och deras beteenden.Vi söker nu en CRM-analytiker som ansvarar för analys av medlemsdatabasen och framtagning av beslutsunderlag och information för marknadsaktiviteter.Funktionen ansvarar bland annat för att maximera nyttan och användandet av informationen i medlemsdatabasen avseende kundernas resebeteenden, preferenser och behov.Arbetet består av att säkerställa, hantera, strukturera och inte minst analysera data kring medlemmarnas beteenden.Analysen kommer att ligga till grund för kommunikation och erbjudanden till medlemmarna.Du kommer att vara en viktig medarbetare som måste vara både analytisk och affärsorienterad.Tillsammans med din närmaste kollega arbetar du med att utveckla avdelningens metoder och arbetssätt inom området consumer insight med ambitionen att utveckla marknadens mest effektiva och attraktiva lojalitetsprogram.Du förväntas vara en kreativ idespruta som kan omsätta din goda kännedom om medlemsdatabasen och marknadsstrategi till konkreta kommersiella åtgärder.Analys av konsumentbeteenden och att relatera marknadsaktiviteter till kundernas agerande är viktiga delar i ditt arbete.Du skapar modeller för uppföljning och konstruerar business cases för att förutsäga effekter av erbjudanden inom programmet.Till denna tjänst söker vi dig som vill kombinera statistik och analys med kunskap om marknadsstrategi och konsumentbeteende.Genom din akademiska examen så har du mycket goda kunskaper inom statistik och ekonomi.Du kan vara nyutexaminerad eller med några års erfarenhet av CRM-analys eller motsvarande.Det är ett krav att du kan och förstår statistiska metoder med kunskap om hur man hanterar och analyserar stora datamängder.Ytterligare ett krav är att du har ett kommersiellt tänk och ett stort intresse för marknadsföring.God förmåga att uttrycka sig väl på engelska i tal och skrift är även det ett krav.Det är meriterande med erfarenhet av databaser, MySQL, Excel, Access och Power Point.Erfarenhet av analysverktyg såsom SPSS, SAS Institute eller liknande är även det meriterande.Som CRM-analytiker på SAS EuroBonus erbjuds du ett utmanande och roligt arbete i en utvecklande och internationell miljö.Du förväntas ta ansvar och bidra till verksamheten samtidigt som du får vara kreativ och kan påverka.Vi erbjuder en stimulerande och innovativ arbetsmiljö där initiativ och framåtanda uppskattas.Startdatum: Omgående eller efter överenskommelse Omfattning: Heltid Ort: Stockholm Anställningsform:Tillsvidare Här kan du lägga in ditt eget CV.Rekryteringen är redan igång, så vänta inte med att söka.

Kontaktpersoner på detta företaget

Svanhild Johansson

Stina Bylund

Rebecca Ring

Stina Bylund

Malin Jangenteg

Pontus Lundquist

Lena Johansson
0708-52 32 36
Anna Carlbaum
08-12097173
Johan Zizala

Elin Östlund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 26 februari 2009
  • Ansök senast: 28 mars 2009

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


13 november 2024

Handläggare statistik

Handläggare statistik

13 november 2024

Handläggare statistik

Handläggare statistik

13 november 2024