CRM and Campaign Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker en strukturerad, social och skicklig kundfokuserad skribent som vill bli vår nya CRM and Campaign Manager. Är du dessutom intresserad av att vara ute i naturen? Eller har du ett stort intresse för någon av våra produktområden t ex vandring, löpning, MTB, klättring eller skidåkning? Då kan det vara dig vi söker!

Nordic Outdoor & Sports Group AB (Nordic OSG) består av varumärkena och e-handelssiterna OutdoorExperten, Skistart, MultiTriathlon och Climbing247. Vi är en av Sveriges största aktörer inom outdoor och friluftssport på nätet. Vår målgrupp är människor som har ett aktivt uteliv och som förstår värdet av högkvalitativa produkter. Vårt mål är att leverera enastående service och inspirera vår omgivning till nya drömmar, utmaningar och äventyr i naturen. Vi har ett starkt digitalt fokus och strävar efter att ligga i framkant.
Vi söker en skicklig kundfokuserad skribent med stort intresse för kundrelationer och försäljning som vill bli vår nya CRM and Campaign Manager. Som CRM and Campaign Manager ansvarar du för planering, genomförande samt uppföljning av kampanjer och olika typer av utskick. Du säkerställer att antalet prenumeranter ökar, att vi konvertera besökare till kunder och att vi återaktiverar äldre kunder. För att trivas i rollen drivs du både av att skapa själv samt projektleda andra. Du samarbetar med aktivitetsansvariga, varumärken, hela marknadsavdelningen och andra innehållsskapare när det gäller både distribution, planering samt framtagande av olika typer av innehåll.
Vi ser gärna att du är analytiskt lagd och drivs av att generera affärer. Du trivs i samarbete med andra, både internt och externt och tar gärna egna initiativ.

I rollen som CRM and Campaign Manager ansvarar du för att
dagligen skapa intressanta, relevanta och engagerande nyhetsbrev, SMS och andra utskick för att driva trafik, bygga varumärke, konvertera besökare till kunder samt återaktivera äldre kunder.
planera, skapa, analysera och uppdatera våra automatiska kommunikationsflöden och säkerställa att de når rätt person, vid rätt tid och med rätt budskap.
planera, genomföra och följa upp kampanjaktiviteter enligt kampanj- och kommunikationskalendern.
A/B testa kampanjer och kommunikation för att säkerställa att vi hela tiden utvecklar och förbättrar.
bygga upp och utveckla ett attraktivt lojalitetsprogram.
säkerställa att vårt innehåll hjälper den potentiella kunden framåt i köpresan samt bygger våra varumärken.
kontinuerligt följa upp de som genomförs och även analysera besök- och kundbeteenden för att hela tiden hitta nya vägar framåt.
Kontinuerligt följa upp köpfrekvensen för vår kunddatabas samt säkerställa att vi hela tiden attraherar fler och fler prenumeranter.
kravställa material, anpassat efter kanal och målgrupp, mot andra innehållsskapare både internt och externt.
uppdatera, underhålla och förtydliga transaktionsmeddelanden, köpevillkor och annan kundkommunikation.
uppdatera våra siter med kampanjer och information samt distribuera väsentlig information till externa parter.
tillsammans med övriga på marknadsavdelningen säkra landningssidor för att optimera konvertering.


Vi söker dig som
är en mycket skicklig och noggrann skribent samt har ett öga för layout och detaljer.
är initiativtagande och självgående.
har 2-3 års erfarenhet av att arbeta med email marketing och/eller marketing automation eller liknande.
har relevant utbildning inom digital marknadsföring eller motsvarande.
är självgående, noggrann, analytisk och resultatfokuserad samt gillar att arbeta datadrivet.
har grundläggande kunskaper i HTML, Photoshop, Excel och Google Analytics.
är strukturerad och analytisk.
talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
förstår försäljning, psykologi, marknadsföring och hur man bygger varumärke.
har intresse för och vill lära dig mer om friluftsliv, löpning, träning, skidåkning, MTB, vandring, klättring och/eller tycker om att vara ute i naturen.
är nyfiken och uppmärksam på nyheter och digitala trender inom såväl kommunikation och marknadsföring som våra produktområden.


Vi ser gärna att du har
tidigare erfarenhet från e-handel och/eller retail.
kunskaper i ytterligare ett nordiskt språk.
Tidigare erfarenhet av att arbeta i CRM-system och email marketing plattformar.
djupare kunskap inom något eller några av våra största produktområden t ex vandring, löpning och/eller längdskidåkning.


Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du blir en del av marknads- och e-handelsteamet och rapporterar direkt till vår CMO. Placering på vårt kontor i Västerås.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Outdoor & Sports Group Västerås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Postadress

Glasvingegatan 2
Västerås, 72134

Liknande jobb


22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024