CRM-ansvarig

Arbetsbeskrivning

Dramaten erbjuder stora upplevelser frånscenen – nu vill vi också bli en av de främsta teatrarna inom publikbemötandeoch kundupplevelse. I arbetet med att bygga upp en ny modern försäljningssektion söker vi endriven CRM-ansvarig.  I rollen kommer du att bli en viktig del av Dramatens utveckling och tillväxt.  
 
Försäljningssektionenhör till Kommunikationsavdelning och har försäljningsansvar för Dramatenssamtliga produktioner, fördelade på sju scener, inklusive Unga Dramaten ochDramaten&:s verksamhet.  
 
I rollen somCRM-ansvarig driver du kundengagemang genom hela kundresan – före, under ochefter besöket. Målsättningen är att bygga en stor publikbas, mer långsiktigakundrelationer samt att optimera intäkterna och stärka Dramatens varumärke. 
 
Dramaten stårinför en större CRM-satsning och du kommer att vara drivande i arbetet med attimplementera ett CRM-system, strukturera datainsamling, skapa relevanta kunddialogeroch mervärden för publiken.   
 
I rollen ingårlöpande arbete med kampanjhantering, t ex segmentering, utskick, tester ochuppföljning. Du ansvar också för analys i syfte att sätta och följa KPIer,skapa kunskap om Dramatens publik och optimera kunddialogen.   
 
Som CRM-ansvarig säkerställer du ocksåatt rådande lagstiftning inom personintegritet följs.  
 
Vem söker vi? 
Vi söker dig medhögskoleutbildning eller motsvarande inom marknadsföring, kommunikation eller ekonomi.Du har några års erfarenhet av CRM och arbete med kundlojalitet, såvälutveckling som löpande operativt arbete. Du harstort intresse för ny teknolog och kunskap om nya möjlighetertill datainsamling. Du är van att jobba idigitala kanaler och med försäljning online. Du kommer att driva egna initiativ och behöver därför ha erfarenhet av projektledning. 
 
Vi ser gärna attdu i din bakgrund har erfarenhet från kultur-, upplevelse- ellerbesöksverksamhet. Då visst arbete kan innebära internationella kontakterförväntas du behärska engelska i tal och skrift. 
 
Som person är duaffärsinriktad, analytisk, noggrann och prestigelös. Du utgår alltid frånkunden i ditt arbete, tycker om att jobba både strategiskt och operativt ochhar lätt för att samarbeta med andra. Vi kommer att lägga stor vikt vidpersonliga egenskaper i denna rekrytering.  
 
Tjänsten ärpå heltid med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligtöverenskommelse. Dramaten är medlem i arbetsgivarorganisationen Svenskscenkonst och har kollektivavtal. 
 
Ytterligareinformation om tjänsten lämnas av Försäljningschef Annika Sundmalm, annika.sundmalm@dramaten.se, och frågor somrör anställningsvillkor besvaras av personalchef Henrik Ljungberg. Fackligföreträdare för Teaterförbundet är Kjäll Åkerblom. Samtliga nås på 08-665 6100.  
 
Sistaansökningsdag är den 5 mars. Intervjuerkommer att ske löpande.
 
Välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Bjerkander
08-665 61 00
Stephanie Burberry
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Jakob Egge
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Annika Sundmalm
08-665 61 00
Mia Kihlberger
08-665 61 87
Mia Kihlberger
08-665 61 00
Susanne Ömossa
08-665 61 00
Susanna Aronson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Dramatiska Teatern AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Dagtid Tillsvidareanställning som inleds med en provanställning.
  • Publicerat: 3 februari 2017

Besöksadress

Nybrogatan 2
None

Postadress

Nybrogatan 2
STOCKHOLM, 10241

Liknande jobb


2 december 2024

Social Media Manager på deltid

Social Media Manager på deltid

28 november 2024

Public Affairs Leader

25 november 2024

Public Affairs Partner

25 november 2024