CRM-ansvarig

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Jönköping ägs av våra kunder och erbjuder en helhetslösning för privatpersoner, företagare och lantbrukare med alltifrån försäkringsskydd till bankärenden, bolån, fastighetsförmedling och pension. Att vara lokala och närvarande i samhället är viktigt för oss och du hittar våra fullservicekontor i Jönköping, Vetlanda, Tranås, Värnamo och Nässjö. Som kundägt bolag lägger vi mycket av vårt fokus på att skapa trygghet i vardagen. Därför arbetar vi aktivt med att förebygga skador och olyckor, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss.

Vi växer och söker en CRM-ansvarig för att kunna ta nästa steg mot en mer kundinsiktsdriven organisation där kundens perspektiv och upplevelse tas till vara. Förutom att ha ett övergripande ansvar för förvaltning och utveckling av vårt CRM-system så kommer du bistå organisationen med analys och handlingsplaner för att skapa förutsättningar för en sömlös kundupplevelse, nöjdare kunder och ökad affär. 
Om jobbet Med 140 000 kunder i Jönköpings län, som dessutom är delägare, är det viktigt att vi förstår våra kunders behov och möter dem på deras villkor. Vi behöver också säkerställa att de får samma upplevelse oberoende av vilken kanal de kontaktar oss i. Här kommer du in i rollen som CRM-ansvarig där du arbetar med att ta fram kundresor, optimera kundflöden, ta fram planer för bearbetning av olika segment, arbeta med förflyttning till ett mer proaktivt arbetssätt och koordinerar insikter från mätningar inom NKI, NPS, varumärkestracking och kampanjuppföljning. Du kommer också säkerställa att vi har dialog med kund på rätt sätt i rätt kanal genom hela kundlivscykeln och kundens livsfas. Rollen är placerad på avdelningen Hållbarhet & Kommunikation där du kommer arbeta nära sex marknadskommunikatörer och en marknadsanalytiker. Rollen kräver att du har ett gott samarbete med chefer och medarbetare som arbetar med kundmötet i vardagen samt de som arbetar med liknande uppdrag på andra länsförsäkringsbolag.
Exempel på arbetsuppgifter är:  
•    Kontinuerligt bidra till ett effektivt och relevant kundmöte både utifrån kund och affär
•    Hjälpa organisationen att ta tillvara framtida möjligheter, projekt och tillväxt för affären via kundinsikt
•    Övergripande ansvar för utveckling, planering, genomförande och utvärdering av kundlivscykelmodeller samt framtagandet av plan för marknadsbearbetning
•    Koordinera CRM-arbetet lokalt samt kvalitetssäkra kunddialogsprocessen
•    Övergripande bolagsansvar för gemensamt arbetssätt i CRM-system samt hålla samman information och uppdateringar gentemot ansvariga i respektive affärsområde
Vem är du? Du är en analytiskt lagd person som förlitar dig på data när du fattar beslut, samtidigt som du har förståelse för sälj- och marknadsfrågor. Förmodligen jobbar du redan idag med kundflöden i det digitala ekosystemet. Du behöver inte kunna allt om vårt CRM-system, men du har mycket lätt för att sätta dig i och använda komplexa system. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter och arbeta horisontellt i organisationen så du förväntas vara självgående och ha hög leveranstakt. Du behöver kunna arbeta systematiskt och strukturerat samtidigt som du också tänker proaktivt och lösningsfokuserat. En viktig funktion för rollen är att med kundens bästa för ögonen verka för att uppnå organisationens mål. Vi söker dig med högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, marknadsföring eller ingenjörsområdet och du har förmodligen tidigare jobbat med UX, CXM, CRM eller analys. Alternativt så har du relevant arbetslivsfarenhet i en kunddriven organisation som bedöms likvärdig. Du har goda IT-kunskaper inom CRM-system, Power BI eller motsvarande. Du har också lätt för att sätta dig på kundens position samtidigt som du är affärsmässig och har en god förståelse och intresse för bolagets affär. 
Vad erbjuder vi dig? Vi gör mer än att bara erbjuda tjänster inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss finns det en meningsfullhet i att vara en del av något större. Vi skapar trygghet i våra kunders vardag, vi är engagerade i lokalsam¬hället, vi prioriterar hållbarhetsarbetet högt och vår ömsesidiga ägandeform gör att vår ledstjärna i vardagen alltid är det som är bäst för kunden. Hos oss får du också plats att växa och bidra med ditt engagemang i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap.
Mer information och ansökan För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ida Severin på 036-19 92 97 eller ida.severin@lfj.se. Facklig kontaktperson är Mikael Meyner, tfn 036-19 92 19.
Sista ansökningsdag: 2021-05-30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Postadress

Barnarpsgatan 22
JÖNKÖPING, 55118

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024