OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en analytiker som brinner för nöjda och återkommande kunder? Har du erfarenhet av försäljning och kundanalys? Vet du vad som krävs för att driva ett affärsområde framåt och testar gärna nya vägar?
Vad innebär jobbet?
Som ansvarig för CRM på Folkspel kommer ditt mål vara att förbättra kundupplevelsen hos oss med ökad försäljning och ökad varumärkeskännedom med lojalitet som effekt.
Du kommer ansvara för att koordinera och genomföra den dagliga CRM-aktiviteterna på strategisk och taktisk nivå. Du utvecklar och verkställer enligt en långsiktig roadmap och ansvarar för våra CRM-verktyg. Vi använder Microsoft dynamics, Qliksense, Symplify och Netigate idag. Du kommer, utifrån data och insikter, utveckla optimala kundresor och ansvara för personifieringen i vår kommunikation.
Tillsammans med vårt prenumerations- och E-comteam skapar vi en kundupplevelse i världsklass.
Exempel på aktiviteter och mål:
Utveckla och genomföra strategier och aktiviteter för att öka kundretention och intäkter genom segmentering, automatisering och optimering Projektleda och skapa kvalitativt innehåll som förbättrar kundupplevelsen
- Ansvara för kundsegmentering, differentiering, slutkundsundersökningar och att sprida denna kompetens inom organisationen
- Utvärdera behov av externa data för att förfina segmenteringsarbetet
- Konstant utveckla och förbättra kundupplevelsen utifrån kvantitativa och kvalitativa kunddata, insikter och affärs-KPI:er
- Analysera data för att hitta möjligheter för personalisering och segmentering för att driva exempelvis CLV-optimering och/eller frekvens
- Utveckla nuvarande CRM-strategier och automationer
- Arbeta nära andra team för att sätta strategi och dela kunskap i organisationen.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning inom exempelvis marknadsföring, statistik och/eller kundanalys och vi ser gärna att du har några års erfarenhet av CRM-arbete.
Som person är du analytisk, noggrann och har en god känsla för tilltalet till olika kundsegment. Du är detaljorienterad men har inte svårt att lyfta blicken och både sätta och följa stora affärskritiska mål. Du tar gärna intryck av andra, har ett prestigelöst förhållningssätt och trivs bra i grupp. För att lyckas i tjänsten behöver du även vara nyfiken och trivas med förändring och utveckling. Folkspel genomgår en digital transformering där din kunskap blir viktig.
Om du dessutom har arbetat tidigare inom spelbranschen så kommer du passa perfekt för tjänsten.
Vi ser gärna att du har:
- 3+ års erfarenhet av arbete inom CRM
- Kunskaper inom projektledning och projektarbete
- En stark förmåga och erfarenhet av att driva egna projekt från start till mål
- Stark förståelse och intresse för multi-channel-marketing.
- Fokuserat på automation, segmentering, kundresor och kampanjer.
- Vana från kartläggningsarbete och statistikbearbetning
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska
Vilka är Folkspel?
Folkspel Ideell Förening ägs till 100 % av folkrörelserna, via 72 riksorganisationer med ca 5 miljoner medlemmar. Vi är 140 anställda med en årsomsättning på 1,5 miljard. Vårt uppdrag är att via lotteriverksamhet göra det möjligt för folkrörelserna att kunna fortsätta sitt viktiga arbete. Genom åren har Folkspels produkter genererat över 17 miljarder kronor till svenskt föreningsliv.
Detta erbjuder vi:
En anställning i vår inspirerande miljö där vi gemensamt arbetar för att skapa förutsättningar för att bredda och öka vår kundstock. Vi tror att mångfald av olika kompetenser skapar de bästa förutsättningarna för Folkspels arbetsklimat, kreativitet och kvalitet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placering är på huvudkontoret i Göteborg och du blir en viktig medarbetare på avdelningen Försäljning konsument som ansvarar för vår prenumerationsaffär, digitala affär och Folkspels digitala marknadsföring. Hela vår arbetsplats genomsyras av framåtanda, arbetsglädje och humor. Vi har goda personalförmåner, kollektivavtal och fast lönesättning. Vi sitter i öppna och fräscha lokaler i Gamlestan.
Frågor om tjänsten: Ring Prenumerationsansvarig Ali Kavoshfar på tel 031-345 90 40. Övriga frågor: Ring HR-Chef Annika Eriksson 031-345 90 13
Välkommen med din ansökan senast den 29 januari 2023. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, sök via länken till Varbi nedan.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.