OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Reumatikerförbundet är en medlemsorganisation som arbetar för att tillvarata reumatikers intressen. Vår vision är ett bra liv för alla reumatiker och lösningen på reumatismens gåta. Reumatikerförbundet grundades 1945 och är idag Sveriges största medlemsorganisation för personer med reumatisk sjukdom. Vi består av 172 lokalföreningar indelade i 24 distrikt och har drygt 40 000 medlemmar spridda över hela landet. I förbundet ingår även tre riksföreningar. Reumatikerförbundet har också ett nära samarbete med riksorganisationen Unga reumatiker, som verkar för barn, ungdomar och unga vuxna med reumatisk sjukdom.
Vill du vara med och påverka livet till det bättre för våra medlemmar med reumatologiska sjukdomar? Nu söker vi dig som vill bli ansvarig för drift och utveckling av vårt CRM-system. Hos oss blir du en del av Reumatikerförbundet, som har en stark röst i samhällsdebatten och gör skillnad på riktigt. Förutom staten är vi den största givaren till reumatologisk forskning. Vi är en organisation i positiv förändring, med god stämning på arbetet och med förmånliga anställningsvillkor. Vi har ett förbundskansli i Stockholm där ett 30-tal engagerade medarbetare arbetar.
Ditt uppdrag:
Som CRM-ansvarig tillhör du Enheten för Organisationsutveckling som förutom dig består av 10 andra kompetenta medarbetare vilka du samarbetar tätt med i ditt dagliga arbete. Ditt uppdrag innebär att:
• Vara Superuser för förbundets CRM och säkerställa drift, underhåll, utveckling och optimering av systemet. Du är även kontaktperson och kravställare gentemot systemleverantören.
• I samverkan med systemhandläggare säkerställer du korrekt information i CRM gällande medlemmar, givare och förtroendevalda.
• Utifrån årshjulet se till att aviseringar, påminnelser och annan information går ut via CRM.
• Ta fram statistikrapporter från exempelvis myndigheter och Svensk insamlingskontroll m.fl.
• Analysera medlemsstatistik och kartlägga medlemsresan.
• Agera CRM-support till lokala föreningar och förtroendevalda.
• I nära samverkan med kommunikation och insamling arbeta med segmentering, medlemskommunikation, tillgänglighet och verka för en positiv medlemsutveckling.
Din profil:
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med CRM i en medlemsburen organisation och har vana av att göra analyser av dess innehåll. Du är en självgående person med analytisk förmåga som arbetar strukturerat och noggrant. För att lyckas i rollen behöver du vara tekniskt intresserad och känna du dig trygg med att driva systemutveckling och kravställa gentemot leverantör.
Då rollen innebär CRM-support och kommer med många kontaktytor ser vi framför oss att du är tillmötesgående, serviceinriktad och trevlig att samarbeta med. Självklart har du ett intresse för våra kärnfrågor och drivs av att göra skillnad för många människor.
Ansökan:
Välkommen att visa intresse genom att registrera CV och ett motivationsbrev via signerarekrytering.se, som vi samarbetar med i denna rekrytering. Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 12 december. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Anna Hultkrantz, tel. 073-834 33 20 eller Kemmie Hansson, tel. 076-339 98 45.