CRM-ansvarig (vikariat)

CRM-ansvarig (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Malmö Opera är musikdramatikens hjärta och röst i Skåne. Huset invigdes 1944 och är centralt placerat i Öresundsregionen, bara 20 minuter från Köpenhamn. Scenen är en av de största i Europa och den amfiteaterformade salongen rymmer 1500 besökare. Vi spelar klassisk, modern och nyskriven musikdramatik. Malmö Opera har drygt 285 tillsvidareanställda och 500–700 pjäsengagerade per spelår. Under ett spelår producerar vi drygt 300 föreställningar för stora scenen samt för barn-, ungdoms- och turnéverksamheterna.

Vi erbjuder dig anställning i en inspirerande miljö där vi gemensamt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för att vår publik ska få ta del av musikteater i hela dess bredd. Vi tror att mångfald av kompetenser skapar de bästa förutsättningarna för Malmö Operas arbetsklimat, kreativitet och kvalitet.

 

Vill du vara med och skapa förutsättningar för nöjda och återkommande kunder? Har du erfarenhet av att driva arbete för en sömlös kundupplevelse?

Till vår Publikutvecklingssektion söker vi en vikarierande CRM-ansvarig - välkommen med din ansökan!

 

Arbetsbeskrivning
I rollen som CRM-ansvarig är du en del av Försäljningsavdelningen som ingår i Publikutvecklingssektionen. Du arbetar tätt tillsammans med intressenter inom sektionen för att tillsammans skapa förutsättningar att leverera relevant kommunikation och en sömlös upplevelse mot befintliga och nya kunder.

 I tjänsten ingår systemadministration, driva systemoptimering, kunddataanalys och statistikarbete. Även att kommunicera och rapportera din analys till övriga medarbetare som en viktig nyckel i strategiarbetet för att förbättra kundupplevelsen & kundkommunikationen.

 Som CRM-ansvarig är du ansvarig för underhåll och utveckling av kunddatabasen. Du ansvarar för att genomföra kundundersökningar, ta fram relevanta kundlistor och arbetar aktivt med att bidra till att vi anpassar innehållet i våra kommunikationskanaler efter kundsegmentering. Vi använder oss av en metod för kundsegmentering som kallas kultursegmentering.  

 I ditt löpande arbete ingår:


•  Att leda, underhålla och utveckla arbetet i säljsystemet Tessitura & CRM systemet Prospect2.
• Systemadministration.
• Aktivt bidra till ett CRM-baserat arbetssätt.
• Ansvara för att genomföra kultursegmentering, publikundersökningar, kundstatistik, kundanalys och ta fram relevanta kundlistor.
• Sammanställa rapporter med relevanta KPI:er som du själv förväntas ta fram förslag kring.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant utbildning eller erfarenhet inom exempelvis försäljning, marknadsföring, statistik och/eller kundanalys. Du är van

vid att självständigt planera, genomföra och följa upp ditt arbete. För att lyckas i tjänsten behöver du trivas med att driva datadriven system- & kommunikationsoptimering för att skapa förutsättningar för en sömlös kundupplevelse.

Vi söker dig om har:


• Relevant utbildning eller erfarenhet inom exempelvis marknadsföring, försäljning samt statistik & kundanalys.
• Erfarenhet av systemadministration & systemoptimering.
• Erfarenhet av att driva projekt och arbeta självständigt.
• Kunskap inom kundsegmentering.
• Goda kunskaper i excel.
• Goda kunskaper i svenska och engelska.

 Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet från kultur eller nöjesbranschen.
• Erfarenhet av systemen Tessitura & Prospect2.
• Erfarenhet av enkätarbete.
• Erfarenhet av kultursegmentering.

 

Anställningsförhållanden

Tjänsten avser heltid och är ett föräldravikariat på ca 1år. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

 Välkommen med din ansökan senast den 12 december 2022, urval sker löpande.

Klicka på ansök-knappen nedan och fyll i ansökningsformuläret samt bifoga ditt CV och personligt brev.

 

Observera att vi inte tar emot ansökningar per epost.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024