CRM & Business Insights Coordinator

Arbetsbeskrivning

Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden.



Vi befinner oss i en spännande fas där hela organisationen vässas mot framtidens utmaningar.

Just nu bygger vi upp en ny avdelning där fokus ligger på kundupplevelsen, kunddata och digitala analys. Vi söker därför en CRM & Business Insights Coordinator som brinner för data, struktur och kundupplevelsen.

Som CRM & Business Insights Coordinator kommer du att arbeta med kunddata i alla led mot verksamheten. Du kommer vara länken mellan sälj & marknad och våra Digital Business & Digital Services avdelningar där du hanterar och strukturerar upp dataflöden så vi kontinuerligt har en hög lägstanivå på vår kunddata.

Arbetsuppgifter

I rollen ingår bland annat följande uppgifter:

- Arbeta med målgruppsanalyser och segmentering av vår kunddata
- Delaktig och drivande i vårt CRM arbete.
- Utveckla och hantera våra e-postflöden.
- Utveckla och hantera vår insiktshubb.
- Enklare analyser av kunddata och kundundersökningar.
- Delaktig i och administrerar våra kundundersökningar.

Erfarenhet och personlighet 

Vi värderar dina personliga egenskaper högt. Du trivs i, och bidrar till, goda samarbeten och strävar alltid efter att utveckla och förbättra både ditt eget arbete och vår verksamhet. Är du dessutom driven, kommunikativ, utåtriktad, kan arbeta långsiktigt och brinner för CRM och dataarbete? Då kan det här vara rätt roll för dig!

Om dig:

- Gärna mer än 3 års erfarenheter från att ha arbetat i liknande roll med flertalet kunduppdrag över en längre tid. Kanske har du tidigare varit på en marknadsavdelning och eller reklam/mediebyrå.
- Erfarenhet att arbeta med olika CRM-system.
- Lätt för att samarbeta, både med kunder och i team
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
- Du älskar att lära dig saker och gräva ner dig i information, data och funktioner
- Du har god analytisk förmåga även en god förståelse inom försäljning och marknadsföring.
- Eftergymnasial utbildning

Vill du bli en av oss?

Tycker du att det vi beskrivit verkar spännande och passar för dig? Har du dessutom flera års erfarenhet av liknande uppdrag så vill vi gärna träffa dig!

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Patrik Svensson, Digital Business & Customer Experience Director tel +46 31 708 83 24 eller e-post patrik.svensson@gothiatowers.com

Välkommen med din ansökan!

Rekrytering startar omgående och senast 15 oktober vill vi ha din ansökan. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet. Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.


Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Våra kärnvärden - engagemang, samarbete och mod - är grunden för vår verksamhet och genomsyrar allt vi gör både internt och externt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Mässan & Gothia Towers
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2021
  • Ansök senast: 15 oktober 2021

Liknande jobb


3 november 2024

28 oktober 2024