OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Arbetsförmedlingens Verksamhetsområdet Direkt ansvarar för självservicetjänster via digitala kanaler.
Målet är att göra vårt tjänsteutbud tillgängligt för kunden på kundens villkor: rätt tjänst vid rätt tidpunkt i rätt kanal. Vi befinner oss i en spännande uppbyggnadsfas och har höga ambitioner. Vi ska erbjuda kunderna ett komplett stöd i de digitala kanalerna som snabbare leder kunden till nytt jobb eller utbildning.
Vill du vara med som nyckelperson i denna spännande resa? Har du erfarenhet av att jobba med digital kommunikation och marknadsföring och drivs att göra förändring? Har du starkt kundfokus och kompetens om hur vi når fram till olika målgrupper? Drivs du av att göra skillnad i en viktig samhällsfråga? Då kan du vara den vi söker. Vi söker just nu en CRM Campaign Coordinator, till avdelningen Digitala tjänster på Arbetsförmedlingen, som skall arbeta med att koordinera och producera kampanjer inom ramen för Arbetsförmedlingens CRM-arbete. Du får stor frihet under ansvar och ett varierande uppdrag med stort mandat.
Arbetsuppgifter
I rollen som CRM Campaign Coordinator tillhör du en sektion med andra kollegor med ansvar att driva och utveckla Arbetsförmedlingens kunddialog och riktade kampanjer mot arbetssökande och arbetsgivare. Ditt huvudansvar är att matcha kundbehov och kanal med relevant, engagerande och högkvalitativt innehåll som tas fram av dig tillsammans med CRM-teamet. Personalisering, nudging och gamification kan vara några metoder för att nå fram. Samtidigt tolkar du tillsammans med övriga CRM-team statistik i ekosystemet av kanaler och översätter den till åtgärder för att A/B-testa och löpande optimera segment, timing, innehåll, landningssidor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Ansvara för planering och utskick av nyhetsbrev inom ramen för den digitala kunddialogen och andra målgruppsanpassad kampanjer
- Utveckla kommunikation och innehåll för olika målgrupper och behov, ansvara för hela kedjan, från idé och planering till produktion
- Omsätta kundbehov och kundinsikter till riktade kampanjer/aktiviteter
- Utformning och innehåll, tex copy och innehållsproduktion
- Synka CRM-kampanjer med annan kundkommunikation i ägda, förtjänta och betalda kanaler
- Löpande utveckling av kunddialog och koncept i syfte att möte kundbehov
- Koordinera och exekvera utskick via Arbetsförmedlingens CRM-system
- Säkerställa en god kundupplevelse genom att uppsatt styrmodell följs
Din profil
För att lyckas i rollen behöver du ha ett kommersiellt driv och en god förståelse för kundresa, kundsegmentering och målgruppsanpassning. Självklart har du ett stort intresse och erfarenhet av marknadsföring, kundbeteende och kundupplevelse.
Vi tror att du har 2–3 års erfarenhet av en liknande roll. Du har kunskap och erfarenhet av arbete med digital kundkommunikation i olika kanaler och av hur man bäst optimerar kanal och erbjudande. Du är van vid att driva och leda projekt, men även av att vara engagerad projektmedlem.
Du är initiativtagande, driven och noggrann i ditt arbete. För att axla rollen är det viktigt att du är samarbetsinriktad men samtidigt har god förmåga till självständigt arbete och får saker genomförda snabbt. Du är innovativ, kreativ och hittar nya och aktuella vägar att kommunicera. Du är analytiskt lagd och förmåga att omsätta slutsatser till reella aktiviteter.
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kvalifikationer
- Minst 2 års erfarenhet från en roll där ditt ansvar har varit dels att koordinera kampanjer, dels producera innehåll
- Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Erfarenhet av att skapa innehåll anpassat till olika kunder och kanaler
- Erfarenhet av digital marknadsföring
- Erfarenhet av kampanjer och kommunikation kopplad till kundlivscykelarbete
- Vana att initiera, driva och slutföra projekt
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan är tillsvidareanställd i myndigheten. Placeringsort Solna. Resor kan ingå i arbetet.
Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, ett stort mått av frihet där du själv planerar ditt arbete samt får en möjlighet till bra balans mellan arbete och familjeliv. Vi satsar på dig som anställd och erbjuder kompetensutveckling, friskvårdstimme, lärandetimme, föräldralön som ett exempel ur det statliga erbjudandet. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 13 april 2021. Bifoga cv samt personligt brev.
När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.
Observera: Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester används i rekryteringen.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.