OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Hos oss är kunden alltid i fokus för allt vi gör, gissa om vi därför blir stolta och glada när Google för tredje gången i rad rankar oss som bäst i Norden på sömlös kundupplevelse! För att fortsätta lyckas är så klart våra grymma medarbetare vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi når framgång, samtidigt som vi självklart skrattar och har kul tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg som de rebeller vi är. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång. Vill du vara med på vår framgångsresa?
Om tjänsten
Vi söker dig som vill vara med på en spännande resa och ta vårt prisbelönta kundklubbskoncept Klubbhyllan till nästa nivå. Du brinner för kundrelationer genom data drivna insikter, solida planer och ett fantastiskt teamwork. I rollen som CRM Manager har du det övergripande ansvaret för att utveckla och driva vår CRM-agenda. Vi har idag över 1,5 miljoner medlemmar i Sverige och Norge. Vårt mål är både öka både antalet medlemmar och värdet per medlem.
Du ansvarar både för den strategiska- och den operativa planen men även den kommersiella agendan i CRM-kanalen Viktigt att du har god förståelse för e-handel och gärna retail, men framför allt varit med och utvecklat lojalitets/medlemsprogram och vana att arbeta med försäljning.
Vi har precis genomfört en transaktionsbaserad segmentering som blir basen i ditt arbete tillsammans med CRM-teamet (idag fyra personer). Du kommer arbeta tätt ihop med andra avdelningar och funktioner så som marknad, sälj, IT, tjänster, kundservice och kanalerna (e-handel och lagershop).
Du rapporterar till Chief Commercial Officer (CCO) och ingår i ledningsgruppen för Försäljning och Marknad.
Dina ansvarsområden innefattar bland annat:
Med grund i bolagsövergripande strategisk målbild ansvarar du för, tillsammans med teamet och övriga intressenter, att vidareutveckla vision och roadmap för CRM-området.
Utveckla vårt lojalitetsprogram och kundbearbetningsagenda. Allt i syfte för att öka värdet per medlem och konvertera prospekts till medlemmar.
Genomföra analyser av medlemsbasen och dess utveckling för att sedan ta ut i taktiska planer och strategiska initiativ
Säkerställa att det finns en tydlig agenda och solida planer; allt från taktiska kampanjer och utskick, värdeskapande lojalitetsprogram till kravställning på CRM-plattform och kommunikationskoncept.
Sprida kundinsikter internt och inspirera till hur alla kan var med och bidra till en växande och lojal medlemsbas.
Vem är du?
Du är kommersiellt driven och brinner för kund, kundlojalitet och har stort intresse och fallenhet för att förstå och utveckla affären med utgångspunkt i ökat kundvärde. Du är analytisk och har förståelse för vad du behöver göra för att skapa effekt. Du är en naturlig ledare och en god kommunikatör som trivs i en roll med många kontaktytor. Du tar dig an saker på ett strukturerat sätt, är noggrann och driven.
Vi tror att du har...
5 års relevant erfarenhet av att arbeta med CRM-frågor, både strategiskt och taktiskt i CRM Managerroller
Relevant examen från högskola eller universitet
Lång erfarenhet av att leda och utveckla team
Stor förståelse för både affären och utveckling
Erfarenhet från e-handel inom B2C, meriterande även med B2B
Erfarenhet av retail/detaljhandel (omni) är meriterande
Tagit fram och/eller vidare utvecklat lojalitetsprogram
Wow det här är vi!
NetOnNets arbete präglas av fyra värdeord - #enkla, #ärliga, #nytänkande och #tillsammans - det är våra ledstjärnor i vardagen när det kommer till hur vi agerar, fattar beslut och tar oss an uppgifter.
Vi strävar efter att ha en bred mångfald inom personalen, dels för att personalstyrkan ska spegla samhället i stort, dels för att mångfald berikar organisationen med viktiga insikter som ger ökad förståelse för företagets ständigt växande kundbas.
Stark omniaktör med flera utmärkelser
Hos oss är kunden alltid i fokus för allt vi gör. Gissa om vi därför blir stolta och glada när vi vann priset för årets lojalitetsprogram (2020) och då Google för tredje gången i rad rankar oss som bäst i Norden på sömlös kundupplevelse, den bästa omniaktören inom hemelektronik i norra Europa och till bästa retailer inom alla branscher i Sverige. Det är en bred laginsats från hela företaget som ligger bakom de här fina utmärkelserna!
Wow way of working
Vi har uppgraderat och byggt om vårt huvudkontor till det nya sättet att arbeta. Vår arbetsplatsstrategi förenar det bästa av två världar, där vi kombinerar effektiviteten i det digitala arbetssättet med kreativiteten och styrkan med de fysiska mötena. Wow säger vi! Det ger dig möjlighet att arbeta hemifrån en viss del av arbetstiden. På det här viset vill vi forma ett starkt hållbart företag med medarbetare som utvecklas som individer som möjliggör starka resultat.
Upplägg och praktisk information
- Anställningsform: Heltid
- Startdatum: Omgående, enligt överenskommelse
- Placering: Stockholm ELLER huvudkontoret i Borås (Viared)
- Sista ansökningsdag: 13 november. Urval och intervjuer sker löpande.
Vill du vara med och fira framgångar med oss? Du söker enkelt genom att klicka på Sök jobbet och registrerar därefter din ansökan. Vi läser ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, gör det redan idag! Vi ser fram emot att höra mer om dig.
Har du frågor gällande tjänsten så är du självklart varmt välkommen att kontakta ansvarig chef, Sofie Struwe på sofie.struwe@netonnet.com
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Avdelning Caroline Tran
070-490 9698
Christer Lindqvist
033-488 400
Pierre Skoog
033-488 400
Peter Thorell
033-488 400
Calle Flyberg
033-488 400
Johan Österberg
033-488 400
Mattias Johansson
033-488 400
Torvald Pålsson Stråe
033-488 400
Marina Davarinou
033-488 400
Mattias Johansson
033-488400