CRM Communication Specialist

Arbetsbeskrivning

Trygg-Hansa har runt 1700 medarbetare på 20 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på http://www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.facebook.com/trygghansa (http://www.facebook.com/trygghansa) och LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/trygg-hansa.

Trygg-Hansa söker nu en CRM Communication specialist som kommer att ansvara för att hantera, lägga in och testa innehåll (content) i de kundkommunikationsdialoger som görs i Trygg-Hansas system för marketing automation.

Trygg-Hansa är ett kundcentrerat företag med ambitionen att bli Sveriges ledande serviceföretag 2020. Vi sätter en hög standard för service och kvalitet, med målet att överträffa våra kunders förväntningar! Som en del i detta riktas stort strategiskt fokus på marketing automation och för rätt person innebär rollen stora möjligheter att påverka både sitt eget arbete och gruppens fortsatta utveckling. För att lyckas i rollen är du förändrings- och resultatorienterad, har en god förståelse för hur vi kan möta våra kunder i olika kanaler och du stimuleras av att förbättra kundupplevelsen genom löpande optimering!


Beskrivning av tjänst

I rollen som CRM Communication Specialist hos oss tar du det innehåll som marknadsavdelningen eller vår byrå tagit fram och anpassar detta för epost och sms-utskick i vårt system för marketing automation från Teradata. Du bygger mallar, ser till att text och bild harmonierar i mallarna och gör test mot olika mobila enheter, e-postklienter och browsers så att innehållet fungerar. Efter att dialogen startats övervakar du open/clickrate och ger input på optimeringar avseende innehåll, samt sätter upp hypotesdrivna A/B-test baserat på de insikter vi får från kundernas agerande.

Du förväntas bli super user i content-modulen av marketing automation systemet (DMC), vilket innebär att du även får möjligheten att vara med och utbilda samt stötta andra på avdelningen med kunskap om systemets förmågor, samt att ha kontakt med systemleverantören kring förbättringsåtgärder.

Du kommer att ingå i avdelningen CRM på Trygg-Hansas Marknads- och kommunikationsavdelning. Där kommer du att ingå i ett av de agila teamen som skapar data- och insiktsdrivna kundkommunikationer från ”ax till limpa”. Du kommer att ha en specialistroll i teamet, men förväntas vara öppen för att lära dig mer om övriga rollers kompetensområde för att kunna stötta varandra i arbetet.

Tjänsten är på heltid och baserad i Stockholm.


Din profil

Vi tror att du arbetat minst 3-5 år på marknadsavdelning eller byrå, där du ansvarat för publicering av information via CMS på webben och/eller för e-post. Du har ett stort tekniskt intresse, är nyfiken och gillar att lära dig nya system och processer. Du behöver ha grundläggande kunskaper i Photoshop och html och vi tror att du har ett bra öga för grafisk form och copy writing.

Vi ser gärna att du arbetat med content i relation till marketing automation eller motsvarande system för email-utskick tidigare. Om du dessutom har erfarenhet av hypotesdriven optimering (t.ex. A/B-testning) ses det som ett extra plus. Du har i tidigare tjänst agerat super user som stöttar andra i din närhet avseende system- och innehållsfrågor samt haft dialog mot leverantör gällande förbättringar.

Vidare är du en driven person som själv tar ett stort ansvar för att lösa dina arbetsuppgifter samtidigt som du verkar för att gruppens gemensamma mål ska uppfyllas.


Ansökan
Trygg-Hansa samarbetar med Experis i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Anna Kurtson på +46 8 764 24 57. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 29 april 2017. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!


Fackliga kontaktpersoner:
FTF: Elisabeth Sandblom, tfn: 070 – 168 36 68
SACO: Lena Darin, tfn: 070 – 168 28 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trygg-Hansa
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 30 mars 2017

Postadress

Skrivaregatan 21
MALMÖ, 21537

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024