OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Capio är ett företag i förändring och därför tycker vi det är extra viktigt att samarbeta med drivna personer som kan ge oss nya infallsvinklar och idéer.
På Capio ger vi utrymme för innovation och kreativitet, inte bara för att det är utvecklande och härligt som medarbetare, utan för i dagens föränderliga medielandskap är det en nödvändighet. På Capio har vi förmånen att ha kunder i livets alla skeenden, vi behöver därför finnas där för kunden genom hela livet. Vi som jobbar här älskar kommunikation, att lära oss nya saker och att hela tiden leverera den bästa marknadsföringen för varje enskild kund utifrån nyfunna kundinsikter. Vi välkomnar dig som är av naturen nyfiken, har en positiv inställning och är redo att lära dig mycket! Du är ödmjuk, hjälpsam och har båda fötterna på jorden. För att trivas hos oss bör du vara en person som ser möjligheter och utmaningar istället för problem.
Just nu söker vi en CRM Content Coordinator till vårt kontor vid Lilla Bommen i centrala Göteborg. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Vad gör CRM-avdelningen?
Vi befinner oss i en spännande fas där vi är i fullgång med att introducera CRM i verksamheten med målsättning att erbjuda våra kunder rätt hjälp till självhjälp och proaktiv vård som är inkluderande och pålitlig. Vi kommunicerar med våra kunder via e-post, SMS, push, communitys med mera samt erbjuder dem att vara en långsiktig och trovärdig partner till deras hälsa.
Vi söker nu två personer till CRM-avdelningen vilket innebär att vi kommer att vara totalt tre personer på avdelningen framöver. Alla med lite olika ansvarsinriktningar men vi hjälps åt och ser till att det som behövs göras blir gjort. Prestigelöst och självklart.
Vad innebär rollen?
I din roll som CRM Content Coordinator är du den som skriver och sätter samman vår kommunikation till kund samt ser till att Mina Sidor är relevant, uppdaterat och levande utifrån ett kundperspektiv.
Ditt huvudansvar är att fylla Mina Sidor med innehåll som får våra kunder att vilja återvända gång på gång. Att kunna ta fram en varm och trovärdig copy som fångar kunden och ger tydliga svar på dess frågor och funderingar är av största vikt i din roll. Innehållet som ska tas fram för Mina Sidor är allt från den lilla inspirerande texten till det stora reportaget och matiga hälsoguiden, allt för att få våra kunder att måna om sin hälsa och söka vård när det behövs.
Det du tillsammans med dina kollegor på CRM-avdelningen som skapar och distribuerar kommunikationen direkt till våra kunder. Att du tar egna initiativ och trivs med att ha egna ansvarsområden är lika viktigt som att du trivs med att vara en teamspelare.
Arbetsuppgifter:
- Planera och skapa engagerande innehåll till Capios kundplattformar med Capios övergripande marknadsplan som bas.
- Hantera ett stort nät av kontaktytor både inom och utanför Capios verksamhet i insamlandet av innehåll för publicering på Capios kundplattformar.
- Skriva pålitliga, trovärdiga och engagerande texter till Capios kundplattformar som väcker intresse och ger svar på de vanligaste frågorna och behoven våra kunder har.
- Arbeta självständigt med att producera texter för publicering och distribution på Capios kundplattformar.
- Säkerställa att innehållet som publiceras är enhetligt, målgruppsanpassat och trovärdigt.
- Planera och publicera innehåll på Mina Sidor samt se till att detta målgruppsanpassas.
- Kontinuerligt följa upp och ta fram insikter i det innehåll som publicerats på Mina Sidor för att kontinuerligt kunna förbättra innehållet så att detta möter och överträffar våra kunders förväntningar och behov.
- Kontinuerligt genomföra konkurrens, trend- och omvärldsbevakning med inriktning på kundlojalitet och hälsa/sjukvård.
- Driva konvertering enligt uppsatta KPI:er för CRM.
Vem är du?
Som person behöver du gilla att jobba agilt och lösa saker lite på volley samtidigt som du i grunden jobbar proaktivt och enligt kommunikationsplan. Vår värld förändras snabbare än någonsin och ena dagen sitter du med en långsiktig lojalitetsaktivitet och nästa dag kommer en förändring som ställer allt på ända och vi behöver snabbt styra om. Prestigelöshet, flexibilitet och ett öppet mindset är en förutsättning för att trivas i rollen.
Personliga egenskaper:
Starka kunskaper i skriftlig och muntlig kommunikation. Flerårig arbetslivserfarenhet inom CRM. Har ett intresse för sjukvård och hälsa. Självgående. Stort driv och engagemang. Starkt kommunikativ. Strukturerad, organiserad, lösningsorienterad och metodisk. Analytisk och van vid datadrivna beslut. Noggrann och stor ansvarskänsla. Examen från högskola alt universitet.
Vad behöver du ha med dig?
Vi ser att du har en akademisk utbildning inom marknadsföring, gärna med inriktning på varumärkes- och kommunikationsarbete samt erfarenhet inom digital marknadsföring. Du behöver ha god vana av att jobba med målgruppsanpassad kommunikation. Om du har en bakgrund från reklambyrå eller marknadsavdelning så har du den grundläggande kunskap som gör att du förstår vår värld snabbare. En god förståelse, intresse och talang för att producera text och bild, erfarenhet av att arbeta i CRM-system är ett krav.
Sista ansökningsdag: 2021-01-10
Vi kommer göra intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen så ansök så snart som möjligt.
Capio – Nordens största privata vårdgivare
Capios vision är att förbättra hälsan för människor varje dag. Vi vill göra skillnad för våra patienter genom att se, lyssna och finnas här – idag och genom hela livet. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi vill ge dem kraften att finnas där för våra patienter men också för att utveckla vården i stort. I vårt dagliga arbete jobbar vi utifrån våra värderingar: Quality, Empowerment, Innovation och Social responsibility. De hjälper oss att uppfylla vårt patientlöfte om att vara en pålitlig partner – närvarande och nytänkande. Tillsammans förbättrar vi folkhälsan – en individ i taget!
Capio erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud genom våra sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark. Våra patienter kan även få hjälp via våra digitala tjänster. Capio är sedan 2018 en del av Ramsay Santé - en ledande vårdgivare med 36 000 medarbetare i sex länder. För mer information, besök https://capio.se/.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.