OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Oss
Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 13 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på Sportshopen.com
Beskrivning
Har du tidigare erfarenheter av att arbeta inom CRM eller marknadsföring och letar efter nya utmaningar i ett expansivt bolag? Har du dessutom tidigare erfarenheter från E-handel och brinner för att skapa och bevara nya och befintliga kundrelationer?
Då kan denna tjänst vara något för dig!
VI söker en kommunikativ och strukturerad CRM-Coordinator till vårt E-handelsteam.
Du kommer arbeta i en dynamisk roll och vara i daglig kontakt med både dina kollegor på E-handelsavdelningen och över avdelningsgränser.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär att bedriva det dagliga arbetet för att främja kundrelationer genom vår kundklubb och administrera medlemsdata på global nivå i Lindbak Chain och Navision. Arbetet innefattar även att skapa personliga erbjudanden till våra medlemmar, arbeta mot uppsatta mål och KPIer vad gäller medlemsantal och försäljning samt att delta i och driva projekt för att bidra till utvecklingen av både vår medlemsportal och kundklubb i stort.
Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknadsföring eller kommunikation. Tidigare erfarenhet inom CRM, marknadsföring och/eller E-handel är meriterande.
För rollen krävs goda datorkunskaper och vana av Microsoft Excel.
Då rollen innebär många kontaktytor med olika avdelningar trivs du med att arbeta både självständigt och i team och har god samarbetsförmåga. Vidare arbetar du strukturerat och målinriktat för att nå uppsatta mål inom satta tidsramar.
Du är en engagerad och driven person som brinner för att främja goda kundrelationer genom att både bevara befintliga och attrahera nya kunder. Då vi är ett expansivt bolag krävs det även att du som person uppskattar förändring och ser det som en självklarhet att testa nya metoder och arbetssätt för att hela tiden optimera resultatet.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker 1 september 2021 och tjänsten utgår från vårt kontor i Grebbestad.
Unionens kollektivavtal för tjänstemän tillämpas.
Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta Erik Jonsson, mailto:erik.jonsson@sportshopen.com.
Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregistret på den sökande.
Urval och intervjuer sker löpande och anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!