CRM-koordinator

CRM-koordinator

Arbetsbeskrivning

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

CRM-koordinator
Som CRM-koordinator är ditt primära mål att öka antalet nya samt återkommande kunder samtidigt som du maximerar kundnöjdheten och våra försäljningsresultat. Du tar datadrivna beslut för att säkerställa att vår kommunikation upplevs som relevant för olika kundsegment och planerar både veckovisa och automatiserade utskick likväl förmåner till våra kunder.

Som CRM-koordinator ingår du i Performance avdelningen, där du tillsammans med dina kollegor är ansvarig för trafikanskaffning samt försäljning. Parallellt får du möjligheten att vara med och utveckla Jollyrooms CRM-strategi samt funktionalitetsutveckling som ger våra kunder starka incitament att handla hos oss igen.

Exempel på arbetsuppgifter som CRM-koordinator
- Identifiera värdefulla kundsegment genom analys av registrerade kunder och köp
- Utveckla automatiserade kommunikationsflöden genom analys av försäljning och kundbeteende
- Årsplan samt uppföljning av epost-utskick och SMS
- Optimera kampanjinnehåll i samspel med inköps- och marknadsavdelning samt leverantörer
- Koordinera aktiviteter med designers, copywriters och översättare
- Vara beställare och projektansvarig för teknisk utveckling på avdelningen

Vi söker dig som har
- ett datadrivet och analytiskt förhållningsätt
- ett väldigt starkt öga för engagerande samt säljande copy och bild
- ett brinnande intresse för digital marknadsföring och försäljning
- en utbildning inom e-handel och/eller marknadsföring
- vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet ifrån Voyado eller liknande system
- goda kunskaper i svenska och engelska i båda tal och skrift

Vi på Jollyroom lever efter våra tre värdeord - snabbare, smartare och enklare. Allt vi gör varje dag kan vi nästa dag göra lite snabbare, lite smartare och lite enklare. Vi arbetar i en händelserik värld där egna initiativ och högt engagemang är grundstenar. Vi erbjuder dig en kreativ miljö med kompetenta och härliga kollegor samt en trygg arbetsplats med kollektivavtal och öppet klimat.

Vi erbjuder dig
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Friskvårdsbidrag
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg, ansökan och kontakt
- Start: Omgående, enligt ÖK
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Sörredsvägen 111, Göteborg. I november flyttade hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla Jollyroomare.
- Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
- Kontakt: Nicole Berger, HR Generalist, nicole.berger@jollyroom.se

Vi arbetar löpande med rekryteringen, så var gärna snabb med din ansökan.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:
Vi sålde varor för 300 miljoner i november! -> https://dagenslogistik.se/90-procents-tillvaxt-for-jollyroom/
Vi anställde 200 personer inför julhandeln! -> https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order
Vi vann årets logistiketablering 2020! -> https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jollyroom
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2021
  • Ansök senast: 13 januari 2022

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024