OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
CRM-koordinator, Jollyroom
Jollyrooms målsättning är att bli den bästa nätbutiken inom barn- och babyprodukter i Europa. Som CRM-koordinator ingår du i Performance Marketing & CRM-avdelningen som spelar en central roll för Jollyrooms möjlighet att utmana barn-och babybranschen på en internationell nivå. Performance Marketing & CRM ansvarar för trafikindrivning och försäljning via Google, Criteo och andra betalda kanaler (förutom SoMe), nyhetsbrev och SMS, samt utveckling av Jollyrooms CRM-system och flera kundcentrerade funktioner på webbplattformen.
Som CRM-koordinator är ditt primära mål att öka antalet av återkommande kunder i Jollyrooms nätbutiker, samtidigt som du maximerar våra försäljningsresultat genom verktyg som e-post och SMS. Du tar datadrivna beslut för att säkerställa att vår kommunikation upplevs som relevant för olika kundsegment och planerar båda veckovisa och automatiserade utskick och medlemsförmåner till våra kunder. Sidolöpande driver du fram utvecklingen av Jollyrooms CRM-system och funktionalitet på webbplattformen som ger våra kunder starka incitament för att handla hos oss igen.
Exempel på arbetsuppgifter som CRM-koordinator
- Identifiera värdefulla kundsegment genom analys av registrerade kunder och köp
- Utveckla automatiserade kommunikationsflöden genom analys av försäljning och kundbeteende
- Planera nyhetsbrev och SMS i samspel med inköps- och marknadsavdelning samt leverantörer
- Koordinera aktiviteter med designers, copywriters och översättare
- Vara beställare och projektansvarig för teknisk utveckling på avdelningen
Vi söker dig som har:
- ett väldigt starkt öga för säljande copy och bild
- ett brinnande intresse för den digitala biten av marknadsföring och försäljning
- ett datadrivet och analytiskt förhållningsätt
- en utbildning inom e-handel och/eller marknadsföring
- en vilja att utvecklas tillsammans med Jollyroom
- goda kunskaper i svenska och engelska i båda tal och skrift
Det är meriterande med tidigare erfarenhet av att koordinera och planera inom digital marknadsföring.
Vi på Jollyroom lever efter våra tre värdeord - snabbare, smartare och enklare. Allt vi gör varje dag kan vi nästa dag göra lite snabbare, lite smartare och lite enklare. Vi arbetar i en händelserik värld där egna initiativ och högt engagemang är grundstenar. Vi erbjuder dig en kreativ miljö med kompetenta och härliga kollegor samt en trygg arbetsplats med kollektivavtal och öppet klimat.
Vi erbjuder dig
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Friskvårdsbidrag
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg, ansökan och kontakt
- Start: Omgående, enligt ÖK
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Sörredsvägen 111, Göteborg. I november flyttade hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla Jollyroomare.
- Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
- Kontakt: Nicole Berger, HR Generalist, nicole.berger@jollyroom.se
Vi arbetar löpande med rekryteringen, så var gärna snabb med din ansökan.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:
Vi sålde varor för 300 miljoner i november! -> https://dagenslogistik.se/90-procents-tillvaxt-for-jollyroom/
Vi anställde 200 personer inför julhandeln! -> https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order
Vi vann årets logistiketablering 2020! -> https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/