OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I sitt fortsatta arbete med att värna om sina kunder söker man nu efter en analytisk och tekniskt kunnig CRM & Loyalty specialist. Då Elgiganten vill ta sitt nuvarande arbete inom området till en ny nivå har man förmodligen minst två års erfarenhet av CRM- arbete, samt goda kunskaper om B2C kommunikation och digitala kanaler. Kan det här vara din nästa yrkesroll? Läs då vidare för att ta reda på mer!
Om företaget
Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik och vitvaror, de är även ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln just nu. Hösten 2020 kammade Elgiganten hem den ärofyllda utmärkelsen ”Årets Arbetsgivare” på Retail Awards som arrangeras av Svensk Handel, och 2018 utsågs dom till ”Årets Butikskedja” på samma gala. Företagskulturen är mycket stark och utmärkande är det stora engagemanget och drivkraften att hela tiden utvecklas. På huvudkontoret i Kista arbetar ett hundratal kollegor, varav ett tiotal tillhör marknadsteamet.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen ansvarar du för Elgigantens CRM-strategier för den svenska marknaden. Bland annat sammanställer du en årsplan utifrån övergripande mål och verkställer alla aktiviteter. Syftet är att öka det uppfattade kundvärde som kundklubben erbjuder genom att arbeta med relevans och personalisering i kommunikationen med medlemmarna. Elgiganten har idag en av Sveriges största kundklubbar på över 2 miljoner medlemmar och givetvis finns det bra möjligheter för utveckling. Viktigt blir att kunna definiera, bygga, implementera och underhålla kundsegment utifrån datadriven analys för att ta fram rätt strategier. Automatisering och digitalisering är en stor del av ditt arbete, samt att konfigurera och testa metoder och kampanjer.
Andra förekommande uppgifter:
Samordning av CRM aktiviteter och säkerställa att innehållet i alla kampanjer är uppdaterade samt går i linje med den övergripande planen avseende budskap, tonalitet med mera
Tillsammans med vår nordiska koncern arbeta för att skapa förutsättningar för mer personaliserad kommunikation.
Leda och aktivt delta i projekt med anknytning till CRM både lokalt och nordiskt.
Se till att rätt infrastruktur finns på plats för att ge optimal mätning. Initiera och implementera tester.
Etablera, underhålla och utveckla ett bra samarbete och villkor med olika partners.
Säkerställa ett nära samarbete med den lokala organisationen likväl som med det nordiska teamet.
Upprätthålla och uppdatera kompetensen inom CRM samt dela lärdomar med övriga i organisationen
Dina egenskaper
Elgiganten kommer att lägga stor vikt vid din personlighet, och för att lyckas ser man gärna att du har minst två års erfarenhet av CRM arbete och CRM system (gärna SAP Marketing Cloud) samt goda tekniska kunskaper inom HTML, CSS, Adobe, Google Analytics samt CMS. Som person är du nyfiken och analytisk, en problemlösare ut i fingerspetsarna som arbetar proaktivt och självgående. Du är en ödmjuk teamplayer som ser och agerar på alla möjligheter, en kreativ innovatör som rör sig utanför boxen.
Det här är en spännande tjänst med mycket goda framtidsmöjligheter, på en attraktiv arbetsplats med dom allra bästa av arbetskollegor. Visst låter det nästan för bra för att vara sant? Om allt detta är viktigt för dig på en arbetsplats så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom relevant område
Minst två års erfarenhet av CRM arbete och CRM system, gärna SAP Marketing Cloud
Mycket god kunskap om B2C kommunikation och digitala kanaler
Goda kunskaper i HTML och CSS, Adobe Photoshop och InDesign, Google Analytics, CMS
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
Erfarenhet av att arbeta med segmenteringsmetoder, såsom Mosaic och RFM
Erfarenhet från marketing automation
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Edward Lönn, nås via mail och telefon på edward.lonn@perido.se eller 070–407 91 02.
Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänstens referensnummer 31953 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet.
#jobbjustnu