OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad kommer du att göra?
Som CRM Manager på Svenska Spel Sport & Casino säkerställer och leder du arbetet tillsammans med CRM-teamet mot att skapa tillväxt och öka värdet av vår kundbas. Genom proaktivt drivna kommunikationskampanjer och andra aktiviteter ansvarar du och teamet för att ständigt nå våra gemensamma mål och KPI:er. På Svenska Spel ska vi basera våra affärsbeslut på analys av data och genom att optimera arbetet med att följa affärsregler och kundinteraktionsplan kan du och CRM-teamet driva och takta arbetet med andra närliggande initiativ så som MarTech och därmed säkerställa detta.
Du driver arbetet med personalisering i våra egna kanaler och stärker kapaciteten inom automatisering. Rollen är tvärfunktionell och du jobbar tätt med andra domäner som kundservice, brand, performance, produkt, analys och IT, allt för att nå de mål som sätts upp inom ramen för CRM.
Är du den som kommer att göra det?
Du är van att arbeta i snabbrörliga miljöer där affären och kundförflyttningen står i centrum. Du har flera års erfarenhet av CRM i ett B2C-bolag med fokus på datadrivet kundmöte, digital direktmarknadsföring, e-handel samt personalisering på digitala säljplatser och direktkommunikation. Du har även erfarenhet av tvärfunktionellt samarbete med till exempel brand, creative, analys och tech.
Utöver ovanstående sitter du på följande kompetenser
- Adobe Target, Episerver eller liknande
- Kampanjhantering, konceptualisering och analys
- Projektledning och kravställning
- Segmentbearbetning
- Förståelse om dataflöden och personaliseringsarbete
Vi är Svenska Spel
På Svenska Spel får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med ca 2100 engagerade kollegor. Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Om Sport & Casino
På Sport & Casino utvecklar vi spel och tjänster så som Stryktipset, Oddset och nätcasino både online och för butiker. I med- och motgång har vi stöttat våra svenska landslag i nästan 100 år. Det gör vi för att vi älskar sport och vi älskar spel.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby.
Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
För frågor om tjänsten, kontakta Patrick Törn, Chef CRM Sport & Casino patrick.torn@svenskaspel.se
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition teamta@svenskaspel.se
LI-SVS
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453