OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Annons CRM-Manager
Teknikmagasinet är ett av Sveriges främsta butikskoncept inom tekniska livsstilsprodukter, med ca 80 butiker i Norge och Sverige samt webbhandel. Vi är stolta över vår historik och vårt varumärke och står nu inför en viktig utmaning att fortsatt stärka vår position och vara våra kunders självklara val i framtiden. Nu söker vi en viktig funktion till vår marknad- och e-handelsavdelning, där man i denna roll kommer ha en central funktion och bygga upp, utveckla och forma vår strategi kring CRM och kundlojalitet.
Om teamet
Rollen som CRM-Manager är ny hos oss och i rollen blir du en del av marknadsteamet som idag består av fem personer, CMO, Grafisk designer, Social media/copy och E-Commerce Manager. Flera i teamet är relativt nyanställda och tillsammans är vårt ansvar att driva förbättringar, effektivisera och strukturera arbetet för avdelningen och vi ser en enorm potential i vad vi kan åstadkomma med stärkt kompetens på plats. Nyligen uppdaterade vi vårt digitala uttryck och mycket mer är på gång. Nu behöver vi din hjälp för att komma vidare inom CRM, ett viktigt område där du kommer att spela nyckelrollen.
Om rollen
Ditt främsta uppdrag i rollen som CRM-Manager blir att utveckla, underhålla och optimera kundresan i vår CRM plattform Voyado, med fokus på datadriven kommunikation. Vi behöver din kompetens inom CRM för att hjälpa oss optimera vår affär genom att behålla kunder och generera merförsäljning samt proaktivt söka nya affärsmöjligheter och ny potential för CRM. Rollen innebär en mix av operativt och strategisk arbete. En operativ del i rollen är att löpande skapa våra nyhetsbrev. Utifrån ett strategiskt perspektiv ansvarar du för långsiktiga frågor kopplat till vårt övergripande lojalitetsarbete, samt funktionalitet på webb och i butik. Du säkrar även att vi håller ihop vår kommunikation i alla kanaler, enligt vår kommersiella kalender.
Vi söker dig som har
- 3-5 års års erfarenhet av datadrivet CRM arbete, erfarenhet av CRM på e-handelsbolag är mycket meriterande
- Erfarenhet av moderna CRM plattformar samt Marketing Automation
- Erfarenhet av A/B tester samt arbete med regelstyrd CRM-marknadsföring
- Erfarenhet av analys och optimering av CLV, Churn etc
- Vana att löpande agera på kundinsikter och affärsmöjligheter - våga experimentera och testa dig fram
- Erfarenhet av att bygga personliga kundresor och on-boarding av nykund
- Erfarenhet av projektledning samt drivit integrationsprojekt och tekniska projekt av olika slag
- Byggt upp och/eller har erfarenhet av att arbeta med lojalitetsprogram samt RFM-modellering
- Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av vår CRM-plattform Voyado.
Vem är du som person?
För att lyckas i rollen behöver du ha en utvecklad analytisk förmåga och förmågan att se användarens (kundens) behov. Som person är du driven ochfår saker att hända, du är nyfiken och hungrig på att lära dig nytt för att med självsäkerhet kunna driva ditt område framåt. Du arbetar systematiskt och strukturerat och lägger stor vikt på att vara noggrann utan att tappa tempot. Vidare är du kommunikativ, framåt och hjälpsam för att på så sätt bidra till en bra teamkänsla samt kunna skapa bra samarbeten med externa parter.
Anställningen är på heltid med provanställning i sex månader och du rapporterar till bolagets CMO.
Vill du bli vår nästa teamkollega i marknadsteamet? Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 27/6men vi arbetar löpande med selektering och intervjuer. Var därför snabb in med din ansökan då rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor om rollen besvaras via sema.schmidt@teknikmagasinet.comOBS, notera att ansökningar enbart tas emot via vårt rekryteringssystem och inte via mejl pga GDPR.