OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö, med filialkontor i Kalmar och Oskarshamn. Välkommen att läsa mer på (http://www.bygghemma.se/) www.bygghemma.se (http://www.bygghemma.se).
Har du erfarenhet och kunskap om den digitala kundresan? Vill du bli vår nya superstjärna inom CRM? Då är du kanske personen vi söker!
Bygghemma växer så det knakar och nu behöver vi förstärka vårt redan starka onlineteam ytterligare.
Om rollen
Som CRM Manager ansvarar du för att utveckla våra kundrelationer genom proaktivt arbete, relevanta erbjudanden och incitament. Till ansvaret hör att utveckla och underlätta kundernas digitala resa med målsättningen att vara 100 % kund- och datadrivna i vårt arbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Skapa kundresor och kundmöten fyllda med relevant information.
- Förbättra kundupplevelsen vid alla kontaktytor
- Ansvara för att besökare och prenumeranter blir aktiva kunder.
- Delta i uppbyggnaden av en ny CRM-plattform.
- Ansvara för att återfå tappade kunder.
- Identifiera och engagera kundgrupper som inte går att nå via mejl och sms men som - går att nå via andra kanaler.
- Ansvara för lojalitetsprogram.
- Uppföljning av KPIer såsom Acquire new customers Growth, Increase Purchase frequency, Growth in avg purchase value och Churn rate samt föreslå förbättringsåtgärder.
- Säkerställa att texter och bilder håller hög klass och röd tråd utifrån varumärkets kärnvärden.
- Genomföra datadriven och kreativ marknadsföring med varumärket Bygghemma i fokus.
Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i centrala Malmö, 1-2 minuters promenad från Malmö C.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett obegränsat antal utmaningar i ett expansivt bolag med stora ambitioner. Du kommer få kreativ frihet med stort ansvar i ett engagerat gäng som brinner för marknadsföring och kundvård.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av CRM i form av mejl, sms, sociala medier och andra digitala marknadsföringskanaler. Du kan bygga mejlmallar och hantera text och bild för online-marknadsföring och kundkommunikation. Du kan skriva korta texter som håller en genomgående hög klass och tonalitet. Du har stark systemvana och erfarenhet av Salesforce är ett plus.
För att lyckas i rollen behöver tror vi att du har relevant utbildning inom området och kanske 3-5 års arbetslivserfarenhet.
Som person har du en positiv attityd och en vilja att utveckla dig. Du är resultatinriktad och prestigelös i ditt arbete.
Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!
Om företaget
Bygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.
Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, (http://www.furniturebox.se/) www.furniturebox.se (http://www.furniturebox.se) och (http://www.nordicnest.se/) www.nordicnest.se (http://www.nordicnest.se) - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.
BHG:s e-handelsverksamheter - (http://www.wearebhg.com/) www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.