CRM Manager

CRM Manager

Arbetsbeskrivning

Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid.

Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 370 Kappahl- och Newbie-butiker samt Shop Online i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen och Storbritannien.

Kappahl-teamet består av 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder med olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Den gemensamma drivkraften är att erbjuda mode som passar livet för många människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för den som bär det och för världen omkring oss. Idag är 70% av produkterna hållbarhetsmärkta. Målet är att 100% ska vara producerade i mer hållbara material senast år 2025.
Mer information på www.kappahl.se


Det går bra för Kappahl och nu satsar vi på att utveckla kundmötet genom en attraktiv kundklubb tillsammans med relevant och inspirerande kommunikation till våra medlemmar och befintliga kunder. För att lyckas söker vi en CRM Manager. Här ges en unik möjlighet att leda Kappahls CRM-team och vara med att bidra till att utveckla affären utifrån ett kunddataperspektiv.  Är du en erfaren ledare med erfarenhet av CRM?

Vi erbjuder dig En nyckelroll på Kappahls kommersiella avdelning som ansvarig för CRM där vi befinner oss på en spännande förändringsresa. Du kommer arbeta med kompetenta kollegor i en spännande bransch där saker och ting förändras snabbt.
I rollen som CRM Manager är du övergripande ansvarig för Kappahls lojalitetsprogram tillsammans med kommunikationen till befintliga kunder i våra egna kanaler. Du ansvarar för att sätta upp mål och strukturer/processer som skapar de bästa förutsättningarna för CRM-teamet att nå uppsatta mål utifrån ett strategiskt och taktiskt perspektiv.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda, driva, följa upp och utveckla CRM arbetet som utifrån datadrivna kundinsikter ska skapa hög relevans för våra befintliga kunder utifrån kommunikation och lojalitetsprogram. Du ansvarar även för att utveckla och optimera kundresan i våra egna kommunikationskanaler med fokus på att aktivera, engagera och bibehålla befintliga kunder. Samtidigt säkerställer du att vi optimerar taktisk kommunikation utifrån den kommersiella planen.

Du ansvarar för ett team med sju direktrapporterande medarbetare.

För att lyckas i din roll behöver du som person ha ett högt engagemang och säkerställa att ditt team har tydliga mål och prioriteringar. Vi förväntar oss att du ser CRM utifrån en helhet med förmågan att lyfta blicken, strukturera och hålla en långsiktig linje. För att bli framgångsrik behöver du vara en ledare med ett coachande förhållningssätt och vara bra på att skapa tvärfunktionella samarbeten.

Du rapporterar till Commercial Manager och ingår i den kommersiella avdelningens ledningsgrupp.

Din profil Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av ledarskap, det är meriterande om du har erfarenhet av förändringsledning och projektledning. Du har erfarenhet av datadrivet CRM och god förståelse för kundresor, optimering av CLV samt att målsätta, följa upp och agera på KPI:er.
Samtidigt har du god kunskap och förståelse för tekniska plattformar och det är meriterande med erfarenhet av Voyado lojalitetssystem. Vi tror att du har akademisk examen inom CRM, marknadsföring, ekonomi, IT eller motsvarande.

Din personlighet Som person är du strukturerad, analytisk och målorienterad med förmågan att se CRM utifrån en helhet som innefattar lång och kort sikt. Du är en prestigelös ledare med ett coachande förhållningssätt och arbetar för att skapa förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sitt arbete. Du är en lagspelare som ser vikten av att skapa god laganda, engagemang och delaktighet för att uppnå goda resultat. Du är även kommersiellt driven och det faller sig naturligt för dig att fokusera på kund, lojalitet och försäljning.

Är du intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.
Du ansöker enkelt genom att besvara några korta frågor och bifoga ditt CV (personligt brev ej nödvändigt). Din ansökan ser vi fram emot snarast, dock senast 11.12.2021.
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snabbt som möjligt.

Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta

Linda Rudqvist, Commercial Manager, på telefon +46 70 471 57 60 eller mejl linda.rudqvist@kappahl.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kappahl
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Liknande jobb


22 november 2024

19 november 2024

18 november 2024

14 november 2024