OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, Storbritannien och Baltikum. Antalet anställda uppgår till 5100 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 7 miljoner passagerare, 1.5 miljoner bilar och 2 miljoner fraktenheter. Läs mer på www.stenaline.com.
På Stena Line gör vi nu en storsatsning på digitalisering och marketing automation.
Därför söker vi en erfaren och driven CRM Manager som ska ansvara för att implementera vårt nya CRM program. Du kommer att ingå i det starka marknads- och sälj teamet, som tillsammans ansvarar för Stena Lines totala kundkommunikation i Sverige. Du rapporterar direkt till Marketing – and Sales Manager i Sverige.
Arbetsbeskrivning
Rollen innebär att du kommer vara ansvarig för att utveckla och driva CRM arbetet. Du har ansvar och utvecklar våra kundrelationer i alla kanaler till maximal affärsnytta. Du kommer att proaktivt driva utvecklingen av våra kundklubbar Extra och Business Traveller Program i Sverige och genom analyser av data föreslå aktiviteter och kampanjer för att optimera affären. Du ansvarar för segmentering och analys av både våra befintliga och potentiella kunder och ser till att våra processer i CRM systemet förs ut i organisationen och följs.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Ansvarig för det nya svenska CRM programmet och dess utveckling.
• Ansvarig för att leda och implementera ett nytt arbetssätt och ett nytt sätt att tänka kring CRM och digital sälj – och marknadsföring totalt.
• Ansvarig för att planera, skapa och genomföra alla CRM-aktiviteter och kampanjer hela vägen till kund.
• Ansvarig för våra två lojalitetsprogram i Sverige för Extra och Business Traveller Program.
• Löpande arbete med analys, optimering, test och uppföljning.
• Projektledare och representant för svensk marknad i globala frågor och IT frågor angående CRM.
• Dagligt samarbete med hela Marknads- och säljteamet i Sverige samt ha ett tätt samarbete med övriga internationella funktioner och länder som jobbar inom CRM och Marketing Automation.
• Kvalitetssäkring och utveckling av vårt CRM-system och kunddatabas.
• Budgetkontroll och uppföljning.
Din profil
Du är en analytisk person med goda projektledaregenskaper. Då du kommer att ha många kontakter både internt och externt måste du kunna hantera olika typer av relationer på ett bra sätt. Det är en förutsättning att du är en teamspelare med en prestigelös hållning i arbetet som kräver stor flexibilitet, men att du till stor del klarar att ta egna initiativ och arbetar självständigt. Du har några års erfarenhet av att driva CRM projekt framgångsrikt, gärna inom snabbrörliga konsumentprodukter.
Vi ser att du har en universitetsutbildning eller liknande relevant utbildning inom området. Du har erfarenhet från CRM arbete från marknads eller säljavdelning. Du har erfarenhet av att arbeta med både digitala kanaler och traditionella media och tryckproduktioner. Självklart behärskar du engelska och svenska flytande i tal och skrift.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor i Göteborg. Sista ansökningsdag är den 22 augusti.
Kontaktpersoner
För frågor kring tjänsten kontaktar du Birgitta Wallström, Marketing- and Sales Manager tfn 0704-858188. För frågor kring rekryteringsprocessen kontaktar du Adam Johansson, HR Partner training & recruitment, tfn 0704-858754 eller e-post adam.johansson@stenaline.com.
Stena Line strävar efter en ökad mångfald och en jämn fördelning mellan kvinnor och män.
Kontaktpersoner på detta företaget
UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40