OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
2Entertain är en del av koncernen 2E Group - en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för mer än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder. Koncernen är listad på First North Premier med Remium som Certified Adviser. Koncernen omsatte 914 Mkr 2015 och har 250 anställda.
2Entertain har kontor i Stockholm, Göteborg, Falkenberg och Oslo och har 40 fast anställda. Företaget omsatte 2015 ca 400 Mkr. 2Entertains utbud säljs på den egna biljettsajten showtic.se och totalt hade 2Entertains föreställningar ca 660.000 besökare 2015.
2Entertain är uppdelat på tre verksamhetsområden – Commercial Entertainment, inom vilket vi initierar, producerar och marknadsför musikal, teater och show, Artist Agency, där vi förmedlar artister till företagskunder samt Corporate Entertainment, där vi skapar specialbeställd underhållning.
Läs mer om företaget på www.2entertain.com
2Entertain har de senaste åren arbetat aktivt för att identifiera och digitalisera mötet med gästen för att stärka kundresan. Nu söker 2Entertain en driven CRM Specialist som skall ansvara för att ta arbetet vidare och utveckla CRM-processen för att säkra en nära kommunikation med de årligen cirka 660.000 gästerna. Arbetet innebär att ta ägarskap över kundresan samt att förädla övergången från traditionell CRM till datadriven CRM. Genom att utveckla kommunikationen i alla säljkanaler skapas en integrerad och enhetlig kundupplevelse där den fysiska gästen länkas till den digitala. Du kommer att ha daglig dialog med marknads- och försäljningsteamen som tillsammans ansvarar för 2Entertains totala kundkommunikation.
Rollen innebär att du kommer vara ansvarig för att utveckla och driva CRM-arbetet. Du har ansvar för och utveckla kundrelationer i alla 2Entertains kanaler till maximal affärsnytta. Du kommer att driva utvecklingen av ett kommande lojalitetsprogram och genom analyser av data föreslå aktiviteter och kampanjer för att optimera affären. Arbetet är framförallt operativt och du ansvarar för både segmentering och analys av både befintliga och potentiella kunder och ser till att processerna i CRM systemet förs ut i organisationen och följs.
Din placering är på huvudkontoret i Göteborg och du rapporterar till Marknadschef.
Vi söker dig som har relevant utbildning inom området samt erfarenhet av arbete i liknande roll med några års erfarenhet av att driva CRM projekt med fokus på datadriven kommunikation, gärna inom både B2B och B2C. Du har erfarenhet av kundsegmentering, målgruppsanalyser samt har erfarenhet av att arbeta med både digitala kanaler och off-line kanaler för att skapa den bästa kunddialogen. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är krav. Erfarenhet av kundklubbar och lojalitetsprogram är starkt meriterande.
Som person är du resultatinriktad och har ett stort engagemang för försäljning, målgrupper och kommunikation i digitala kanaler. Du har en känsla för målgruppsinriktad kommunikation. Du är en teamspelare med stor flexibilitet som tar egna initiativ, är analytisk och resultatinriktad.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se senast 30 oktober. Om du har frågor kontakta rekryteringskonsult Maria Hörnestam 076-338 76 46.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741