CRM Manager B2B

Arbetsbeskrivning

Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 har vi på Tre bytt lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.

Brinner du för att utveckla segmenteringsmodeller, målgruppsanalys, kors- och uppförsäljning och lojalitet? Då finns en spännande och utvecklande roll som CRM Manager B2B hos oss på Tre!

I rollen som CRM Manager ingår du i företagsaffärens gemensamma avdelning för produkt, marknad och lojalitet. Teamets uppgift består i att affärsutveckla, paketera och marknadsföra Tres tjänster mot nya och befintliga företagskunder. Din uppgift är att utveckla segmenteringsmodeller, utveckla kors- och uppförsäljning för att stärka lojalitet och merförsäljning på befintlig kundbas.

Om rollen
I rollen som CRM Manager B2B får du en unik möjlighet att vara med och påverka Tres position på företagsmarknaden i segmentet 0-50 anställda. Du kommer att driva aktiviteter för att behålla och utveckla våra kundrelationer för att på sikt öka kundbasens lönsamhet. Du ansvarar för att analysera kundernas beteende och behov i främst relationsfasen i kundlivscykeln, samt säkerställer att övriga organisationen förstår och kan använda dina insikter i kampanjer, kommunikation, marknadsföring och försäljning.

I rollen kommer du bland annat ansvar för:

• Ansvar för att vidareutveckla och implementera segmenteringsmodeller på befintlig kundbas
• Ansvar för att utveckla lojalitetsprogram för företagsmarknad
• Ansvar för att utforma bearbetnings- och lojalitetsstrategier utifrån kundvärdesmodell
• Ansvar för att utveckla Share-of-wallet modeller
• Analysera målgrupper med potential och möjlighet till kors- och merförsäljning
• Sammanställa kundanalys och insikter för att öka kunskapen om befintlig kund för att möjliggöra lojaliserande kommunikation, lojaliserande aktiviteter och merförsäljning
• Genomföra A/B tester på kundkommunikation
• Genomföra kundundersökningar och NPS mätningar i välkomst och relationsfasen i kundlivscykeln

I rollen som CRM Manager B2B har du ett nära samarbete med analytiker, produktchefer och försäljning som alla brinner för att utveckla och stärka Tres kundrelationer inom företagssegmentet. Som CRM Manager B2B rapporterar du till Head of Product, Loyalty & Marketing.

Din bakgrund

• Minst 3 års erfarenhet inom CRM, kundanalys och lojalitetsarbete
• Erfarenhet av att utveckla segmenteringsmodeller, kundbasanalys och korsförsäljning på befintlig kundbas
• Erfarenhet av A/B tester
• Dokumenterad erfarenhet av att gå från strategi till implementation
• Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga samt en förmåga att presentera information och rekommendationer på ett pedagogiskt sätt
• Erfarenhet av att arbeta med många stakeholders
• Högskoleutbildning inom ekonomi, marknad, statistik eller liknande
• Meriterande med tidigare erfarenheter från abonnemangsbranschen, eller erfarenhet från konsultorganisation med abonnemangsbranschen som kund

För att lyckas i rollen har du en stark analytisk förmåga, ett välutvecklat affärssinne och ett prestigelöst förhållningssätt. Du har en god social, kommunikativ och pedagogisk förmåga och trivs i en snabbrörlig miljö med många kontaktnoder.

Om Tre
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tres arbetsklimat präglas av öppenhet, engagemang och framåtanda. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 har vi på Tre bytt lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Tre med Proximo Rekrytering/SAM International. Har du frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Jan Moström på telefon 070-146 18 95 eller via e-post jan.mostrom@proximo.se för mer information. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV så snart som möjligt, dock senast 2019-06-23.

Vi ser fram emot din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tre Johanneshov
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 3 juni 2019

Besöksadress

Entretorget 5
None

Postadress

Entretorget 5
Johanneshov, 12118

Liknande jobb


Vice President Sales Area Northern Europe

Vice President Sales Area Northern Europe

27 november 2024

27 november 2024

SAP ABAP IS-U & CRM Developer

SAP ABAP IS-U & CRM Developer

27 november 2024