CRM Manager och Chef för Apotek Hjärtats Lojalitetsprogram!

Arbetsbeskrivning

Om Apotek Hjärtat Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med cirka 380 apotek runt om i landet. Omsättningen är cirka 12,5 miljarder kronor. Från januari 2015 ingår Apotek Hjärtat i ICA Gruppen.

Beskrivning av tjänsten

Då vår nuvarande Chef för Hjärtats Lojalitetsprogram, Klubb Hjärtat, går vidare mot nya utmaningar så söker vi på Apotek Hjärtat efter dig, som vill kliva in i rollen och ta Klubb Hjärtat till nästa nivå!

Du kommer leda och ha personalansvar för ett team på fyra personer som ansvarar för att driva vårt lojalitetsprogram, Klubb Hjärtat. Tillsammans kommer ni arbeta med att driva och utveckla Klubb Hjärtat och skapa den bästa upplevelsen för våra 2,6 miljoner medlemmar.

Ditt ansvar

Som CRM Manager och chef för vårt lojalitetsprogram, Klubb Hjärtat, så kommer du ansvara för att sätta de strategiska initiativen och riktlinjerna för Hjärtats CRM-arbete i samråd med marknadschefen. Du kommer vara ansvarig för att utveckla strategier kring kampanjplaner och mervärden för våra medlemmar i Klubb Hjärtat, i syfte att utveckla vår relation till våra medlemmar och skapa lojalitet.

Du kommer ha personalansvar för fyra personer som du ska utveckla och coacha för att nå bästa resultat för gruppen, samt skapa arbetsglädje och engagemang. Vidare har du ett ekonomiskt ansvar att leverera bästa möjliga resultat och mål kopplat till din budget.

Som CRM Manager och chef för Klubb Hjärtat har du en nyckelroll i samarbetet med våra andra avdelningar på Hjärtat för att maximera och ta tillvara på våra kundinsikter genom hela bolaget. Arbetet kommer även innebära många samarbeten inom koncernen. Du kommer vara drivande i att utveckla de samarbeten som Apotek Hjärtat har med våra viktiga samarbetspartners.

Din profil & Personlighet

Vi tror att du arbetat med CRM i minst 5 år i en ledande befattning. Du har erfarenhet av ledarskap och personalansvar. Vidare ser vi det som värdefullt att du kommer från retailbranschen. Du har erfarenhet och ett intresse av både E-handel och konsumentvaror. Har du en bakgrund från konsultbranschen inom kommunikation, marknad och CRM är du också intressant för oss.

Du behöver ha en stark entreprenöriell sida samt förmågan att kunna tänka enkelt, vilket är viktiga egenskaper och värderingar som vi vill ska genomsyra ditt arbete. Vi ser det som självklart att du har en väldigt utvecklad analytisk förmåga och en fallenhet för strategiska uppgifter.

Det är viktigt att du har en väldigt god kommunikativ förmåga då du kommer vara den största ambassadören för Klubb Hjärtat. Du är trygg i situationer där du pratar inför publik och du är skicklig på att förmedla budskap både muntligt och skriftligt - inte minst för att kunna skapa bra förutsättningar för andra medarbetare att lyckas i sina arbeten och skapa engagemang.

Dina kunskaper inom IT, system och digitala kanaler är väldigt goda. Vi ser det som meriterande om du har vana i att arbeta i storbolagsmiljö.

Varför arbeta hos mig? Rekryterande chef Fredrik Kullberg, marknadschef:

Jag erbjuder dig en spännande, rolig och väldigt utvecklande utmaning! Klubb Hjärtat utgör en central kärna i vårt arbete med kundlojalitet och varumärke. Med helt nya verktyg och system på plats startar nu en ny resa med att utveckla framtidens lojalitetsprogram. Du kommer tillsammans med ett väldigt engagerat team, ges möjlighet att skapa ett ledande lojalitetsprogram i världsklass för att driva vår affär.

I min roll som chef är jag lyhörd, engagerad och stöttande och ger samtidigt stort förtroende och utrymme. Jag vill att medarbetare ska må bra och utvecklas.

Välkommen med din ansökan!

Apoteksbranschen genomgår fortsatt stora förändringar vilket innebär betydande möjligheter för både personlig och professionell utveckling. Apotek Hjärtat är sedan tvår år tillbaka ett helägt bolag inom ICA Gruppen. Vi har en platt organisation som ger stora möjligheter till både personlig och yrkesmässig utveckling i vår strävan att bygga Sveriges och framtidens ledande apotekskedja.

Tjänsten är placerad på Apotek Hjärtat och hela ICA Gruppens supportkontor i Solna Business Park.

Sista ansökningsdatum är den 23 mars. Urval och intervjuer pågår löpande vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdatum. Tillträde till tjänsten i juni eller enligt överenskommelse.

Om du har frågor vänligen kontakta HR-Konsult Baruth Morales på 073/867 32 78 eller baruth.morales@apotekhjartat.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Bries
+46 0767246085
Sara Elfving
+46 104991469, +46 722150200
Sahand Ebadi

Zozan Hocaoglu
+46 010-4991332, +46 070-9122580
Matti Yacob
+46 72-5716580
Paulina Lundström
+46 0709122564
Marianne Jansson
+46 11143170, +46 702810257
Camilla Olsson
+46 709122590
Joakim Dahlgren
+46 070- 9122563
Lena Jacobsson
+46 702954595

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Apotek Hjärtat
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt ö.k.
  • Enligt ö.k. Enligt ö.k.
  • Publicerat: 22 februari 2017

Besöksadress

Solna Torg 19, 6 tr
None

Postadress

Solna Torg 19, 6 tr
Solna, 17145

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024