OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK.
Vi söker nu en CRM manager till vårt e-commerce team!
Vi söker dig som har ett stort intresse för kundbeteenden och vill arbeta med att optimera såväl kundupplevelsen som kundresan.
Du är analytiskt lagd och drivs av att arbeta mot både försäljnings- och lönsamhetsmål.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Dina övergripande mål är att optimera och utveckla Ellos befintliga kundfil med hänsyn till lönsamhet, kundsegment/behov, kanaloptimering och kundens läge i kundlivscykeln. Stor vikt läggs vid att bibehålla lojalt kundsegment, men även identifiera nya kundgrupper och möjligheter.
Baserat på analys och insikt om våra kunders behov, beteenden och potential kommer du att utveckla och genomföra relevanta kampanjer och anpassad kommunikation till såväl nya som befintliga kunder. Du ansvar således för att utveckla och underhålla CRM strategier, strukturer och program, vilka du även ansvarar för att följa upp, analysera och optimera. Du kvalitetssäkrar och identifierar behov av utveckling i CRM-system och kunddatabas.
Du identifierar vår besökares kundresa genom såväl interna som externa kanaler. Du ansvarar för att vår kund möts av en sömlös upplevelse och till största möjliga mån personaliserad kommunikation i alla kanaler, så att vi når vår kund med så relevant och kostnadseffektiv kommunikation som möjligt. Du utför kontinuerliga tester mellan kundgrupper och CRM-kanaler för att bidra till högsta möjliga ROI per kund.
Befattningen ansvarar för uppföljning, analys och rapportering av statistik och nyckeltal. Du har en beställande funktion mot marknadsavdelningens kanalägare och har det övergripande strategiska ansvaret såväl som det taktiska och operationella över Ellos CRM-arbete.
Din bakgrund:
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi/marknadsföring/e-business och gedigen erfarenhet från liknande befattning.
Som person är du analytisk, drivande och resultatinriktad. Du är proaktiv, ansvarstagande och tar egna beslut inom givna ramar. Du har god förmåga att kommunicera och samarbeta med olika delar av organisationen. För att lyckas i rollen behöver du hålla dig uppdaterad på de senaste trenderna inom CRM-området och ständigt vara nyfiken på att fördjupa din kunskap.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pernilla Elmengård, E-commerce manager Ellos, via e-mail: pernilla.elmengard@ellos.se.
Läs mer om företaget och ansök via www.ellosgroup.com/jobb senast den 5 februari. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skickat in din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mimi Darin
0733-64 52 43
Mikael Jonsson, List Manager
033-160558
Jonas Ek, Affärsområdeschef
0707-484157
Per Svanström
033-160955
Svetlana Afonina
033-160349
Monica Wikendal
033-160887